مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت:با توجه به توپوگرافی منطقه و کوهستانی بودن مسیرها، توسعه راه ها در ایلام بسیار هزینه بر است، لذا ضروری است بحث اعتبار آن در قانون بودجه توسط نمایندگان پیگیری شود.
کد خبر: ۲۴۹۰۰۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰ 20 June 2016
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت:با توجه به توپوگرافی منطقه و کوهستانی بودن مسیرها، توسعه راه ها در ایلام بسیار هزینه بر است، لذا ضروری است بحث اعتبار آن در قانون بودجه توسط نمایندگان پیگیری شود.

به گزارش تابناک ایلام؛سید کمال الدین میرجعفریان اظهار کرد: اکنون در استان ایلام سه هزار و 200 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی وجود دارد که تنها 65 کیلومتر آن بزرگراه است.

وی افزود: با توجه به حجم بالای تردد در جاده های استان به ویژه در ایام اربعین و همچنین تردد کامیون های نفت و گاز، راه های اصلی این استان نیازمند توسعه زیرساخت هستند.

میرجعفریان یادآور شد: با توجه به توپوگرافی منطقه و کوهستانی بودن مسیرها، توسعه راه ها در ایلام بسیار هزینه بر است، لذا ضروری است بحث اعتبار آن در قانون بودجه توسط نمایندگان پیگیری شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام تاکید کرد: وقتی هزینه احداث یک کیلومتر تونل در ایلام حداقل 200 میلیارد ریال هزینه نیاز دارد، نمی توان با اعتبارات محدود استانی این طرح ها را به موقع در استان اجرایی کرد.

میرجعفریان با اشاره به احداث یک هزار و 300 متر حفاری تونل در مدت زمان یک سال در استان گفت: این آمار نشان می دهد که استان دارای ظرفیت اجرایی بسیار بالایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی یکی از پروژه های مهم و محوری راه در استان را جاده حمیل - ایلام - مهران - دهلران - اندیمشک دانست و افزود: این مسیراست جهت ارتباط بین استانی و توسعه صادرات مرزی نیازمند توجه جدی از لحاظ اعتبار است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام یادآور شد: تلاش و پیگیری های خوبی در سال گذشته در خصوص سطح محور کرمانشاه - حمیل انجام گرفت که برنامه اجرایی این محور در استان کرمانشاه در دست اقدام است.

وی افزود: سازمان مدیریت برنامه ریزی استان می تواند با استفاده از ظرفیت قانونی این راه(محور کرمانشاه - حمیل) که یکی از هشت طرح مهم کشور بشمار می رود این اداره کل را در تسریع در انجام این پروژه مهم کمک کند.

میرجعفریان اعتبار مسیر صالح آباد - مهران - دهلران - اندیمشک به مسافت 300 کیلومتر را نیازمند پنج الی شش هزار میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: هم اکنون مسیر صالح آباد - بان رحمان نیز با اعتبار یک هزار و 800 میلیارد ریال به مناقصه گذاشته شده که در این خصوص در انتظار جذب پیمانکار برای اجرایی کردن این پروژه هستیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام اضافه کرد: در خصوص ادامه پروژه مسیر دهلران - اندیمشک هم با مشارکت وزارت نفت توافقنامه ای برای اجرا با اعتبار 625 میلیارد ریال امضا شده است.

میرجعفریان ابراز امیدواری کرد که با پیگیرهای انجام شده و دریافت به موقع اعتبار، استان ایلام نیز از نظر راه های ارتباطی و شبکه زیرساختی توسعه یابد و بتواند مسیر آسان و روان در امر خدمات دهی به زائران اربعین حسینی در ایام اربعین باشد.

هم اینک 65 کیلومتر بزرگراه، 630 کیلومتر راه اصلی، 891 کیلومتر راه فرعی و یک هزار و 770 کیلومتر راه روستایی در استان ایلام وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار