استاندار ایلام گفت: اصناف و بازاریان ثابت کرده اند که بیشتر از هر قشری در جامعه پایبند به اخلاق حسنه و نیکو هستند.
کد خبر: ۲۴۹۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵ 21 June 2016
 استاندار ایلام گفت: اصناف و بازاریان ثابت کرده اند که بیشتر از هر قشری در جامعه پایبند به اخلاق حسنه و نیکو هستند.

به گزارش تابناک ایلام ، "محمدرضا مروارید" شامگاه دوشنبه در آیین تجلیل از فعالان نمونه حوزه صنعت، معدن و اصناف ایلام اظهار کرد: اصناف و بازاریان نقش عمده ای هم در پیروزی انقلاب اسلامی و هم در دفاع مقدس داشته اند.
وی افزود: در زمانی که جمعیت شهر ایلام 30 هزار نفر بود افرادی بودند که تلاش می کردند در حرفه و کارشان نوآوری داشته باشند لذا اصناف و بازاریان سعی کنند برای جلب و رضای مردم حرفه و شغل خود را به روز کرده و همگام با پیشرفت های جدید در حوزه اقتصاد و فناروی پیشتاز این عرصه باشند.
استاندار ایلام تاکید کرد: در حوزه صنعت نیز در 2، سه سال گذشته خیلی تلاش کردیم که اکنون این کوشش در حال به بار نشستن است.
مروارید یادآور شد: در دولت یازدهم در دهلران پالایشگاه گاز و پتروشیمی در مهران پالایشگاه نفت و پتروشیمی و در ایلام پتروشیمی ایجاد یا توسعه خواهد یافت که پس از ماه مبارک رمضان کار اجرایی این طرح ها آغاز می شود.
وی گفت: ظرفیت ها و مزیت های فراوانی در استان وجود دارد دارد که تاکنون آنگونه که شایسته ایلام و مردم این منطقه از میهن اسلامی بوده از این توانمندی ها استفاده نشده است.
استاندار ایلام افزود: این همه زائر سالانه برای زیارت عتبات عالیات می آیند و از ایلام به عراق سفر می کنند اما تاکنون هیچ جای مناسبی برای استراحت و اسکان آنها که همه امکانات رفاهی را داشته باشد در مسیر سفر از ایلام تا مهران ایجاد نشده است.
مروارید اضافه کرد: سالانه 30 هزار میلیارد ریال پول وارد استان می شود که اگر در استان رسوب شود می توانیم 100 هزار میلیارد ریال ظرفیبت جدید ایجاد کنیم.
وی گفت: در حوزه صنایع کوچک و متوسط ظرفیت برای کار و فعالیت در استان بیشتر از دیگر بخش ها است و به جای اینکه سه هزار میلیارد ریال برای ساخت پتروشیمی هزینه شود که 200 فرصت شغلی ایجاد می کند با ده ها برابر کمتر از این عدد می توان صنایع کوچک و متوسط ایجاد کرد که چندین برابر این رقم اشتغال ایجاد می کند.
استاندار ایلام تاکید کرد: ایلام استان پر ظرفیتی است که همه گونه فرصت و ثروت دارد بنابراین باید تلاش کنیم برای اقتصاد مقاومتی در استان صنایع و واحدهای تولیدی راکد که توان تولید و تقاضا دارند را احیا و فعال کنیم.
مروارید با اشاره به اینکه ما در زمینه بازار عراق به ویژه استان های مرزی این کشور ضعیف عمل کردیم، یادآور شد: نیاز است برای صدور تولیدات استان برنامه ریزی بهتری انجام شود.
وی افزود: مشکل ما با عراق بحث استاندارد بودن کالاهای صادراتی است که برای رفع این معضل نیاز است بهترین و جالب ترین روش های تولید کالا بکار گرفته شود.
در پایان این آیین از فعالان حوزه اصناف، بازاریان، صنعتگران و معدنکاران استان ایلام با اهدا لوح تقدیر، قدردانی شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار