رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام:
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام گفت: اگر تولیدات ما در استان به ظرفیت کامل برسند می‌توانیم بازار عراق را در دست بگیریم که تحقق این مهم نیازمند لحاظ کردن استانداردهای طرف عراقی در تولیدات استان است.
کد خبر: ۲۴۹۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶ 21 June 2016

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام گفت: اگر تولیدات ما در استان به ظرفیت کامل برسند می‌توانیم بازار عراق را در دست بگیریم که تحقق این مهم نیازمند لحاظ کردن استانداردهای طرف عراقی در تولیدات استان است.

به گزارش تابناک ایلام، «شعبان فروتن» در همایش گرامیداشت یکم تیر روز اصناف و دهم تیر روز صنعت و معدن و تقدیر از صنعت و معدنکاران نمونه این استان اظهار کرد: پدیده گرد و غبار و ریزگردها که چند سالی است وارد استان شده مشکلات عدیده‌ای را برای اصناف و بازار استان ایجاد کرده و خسارات فراوانی به بازار ما وارد کرده است.

وی با بیان اینکه انتظار داریم بانک‌های عامل اصناف را یاری و همراهی کنند، افزود: اصناف و بازاریان همواره کمک کار دولت بوده‌اند که در این راستا می‌توان به نقش بازاریان در 8 سال دفاع مقدس اشاره کرد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اضافه کرد: در بحث صنعت و معدن از زمان ورود مهندس مروارید به عنوان استاندار ایلام شاهد رونق خاصی در این حوزه هستیم و واحدهای ما باید بیشتر تلاش کنند تا تولید رونق بگیرد.

فروتن با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی ما که از دولت تسهیلات گرفته‌اند در شرایط کنونی نیازمند دریافت سرمایه در گردش هستند، خاطرنشان کرد: تاکید دولت بر رونق گرفتن تولید و بخش صنعت است.

وی ادامه داد: تجارت با کشور عراق نیز از آن رونق خاص برخوردار نیست و نباید فراموش کرد که خیلی کم از تولیدات استان به این کشور صادر می‌شود چرا که بازار کشور عراق مستعد تولیدات ماست ولی متاسفانه جای پای ما در بازار عراق خیلی محکم نیست.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان با بیان اینکه انتظار داریم واحدهایی که مشکل نقدینگی دارند از سوی بانک‌ها حمایت شوند، گفت: اگر تولیدات ما در استان به ظرفیت کامل برسند می‌توانیم بازار عراق را در دست بگیریم که تحقق این مهم نیازمند لحاظ کردن استانداردهای طرف عراقی در تولیدات استان است.

فروتن یادآور شد: در حال حاضر حجم قابل توجهی از تولیدات همه استان‌های کشور از مرز بین‌المللی مهران به عراق صادر می‌شود که سهم تولیدات استان در این رویه صادراتی ناچیز است که باید با تولیدات صادرات محور از این قافله جا نمانیم.

وی به آمادگی اتاق بازرگانی استان برای راه‌اندازی دبیرخانه بین اتاق اصتاف و اتاق تعاون برای بررسی مشکلات بازار و ارائه راهکار برای حل آنها اشاره و عنوان کرد: اگر منویان مقام معظم رهبری به درستی در بخش تولید و صنعت اجرایی شود بدون شک ریشه مشکلات ما در این بخش خشکیده خواهد شد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان یادآور شد: در بحث بازار عراق و صادرات به این کشور زمینه‌های زیادی برای کار داریم که اتاق بازرگانی این آمادگی را دارد تا نمونه‌هایی از تولیدات استان را برای تجار عراقی به نمایش بگذارد و از طریق نوعی بازاریابی برای تولیدکنندگان استان زمینه‌های صادرات را برای آنها فراهم کند.

فروتن در پایان اظهار کرد: تملیک واحدهای تولیدی نیز از دیگر بحث‌های موجود است که نیازمند کمک بانک‌ها هستند تا واحدهایی را که بانک تملک کرده مجددا وارد چرخه تولید شوند./م



منبع :ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار