رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام ;
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت:بعد از ماه مبارک رمضان طرح‌های صنعتی مهران از جمله نیروگاه و پتروشیمی وارد فاز عملیاتی می‌شوند.
کد خبر: ۲۴۹۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱ 21 June 2016

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام با بیان اینکه بعد از ماه مبارک رمضان طرح‌های صنعتی مهران از جمله نیروگاه و پتروشیمی وارد فاز عملیاتی می‌شوند، تاکید کرد: با اجرای این طرح‌ها 1 هزار و 500 نفر صاحب شغل خواهند شد که با اجرای طرح پتروشیمی دهلران نیز چنین آمار اشتغالی را در دهلران شاهد خواهیم بود.

به گزارش تابناک ایلام، مهندس «یاراله نصیری» در همایش گرامیداشت یکم تیر روز اصناف و دهم تیر روز صنعت و معدن و تقدیر از صنعت و معدنکاران نمونه این استان اظهار کرد: برگزاری چنین همایشی کمک خواهد کرد که ضعف‌ها را پوشش دهیم و بر نکات قوتمان تکیه بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه 22 هزار واحد صنفی در قالب 124 اتحادیه در استان فعالیت دارند، افزود: این وضعیت در مقایسه با واحدهای صنفی کشور و میانگین موجود، حدود 34 نفر به ازای هر واحد صنفی است که به دلیل سرانه پایین واحدهای ما در مضیقه بوده و بازار متعادلی نداریم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اضافه کرد: اگر 1 هزار و 75 واحد صنفی بدون پروانه را به آمار واحدهای صنفی ثبت شده استان اضافه کنیم به عدد 24 نفر به ازای هر واحد صنفی خواهیم رسید ولی نباید فراموش کرد که بازار ما در حال حاضر در مقایسه با سال‌های گذشته تفاوت‌های بسیاری داشته است و قابل قیاس نیست چرا که در سنوات گذشته بحران‌های قیمتی، دخالت‌های بی‌مورد، رانت‌های بی‌جا از منابع عمومی، بازار را با نواساناتی مواجه می‌کرد در حالی که بازار الان بسیار متفاوت شده است.

نصیری با اشاره به اینکه بازار ما الان بازاری آرام و منطقی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازاری بدون کمترین دخالت را داریم که البته مشکلاتی نیز وجود دارد که برگزاری چنین همایش‌هایی برای بیان مسایل و یافتن راهکار و نزدیک کردن نظرات به یکدیگر است.

وی ادامه داد: ما نیاز داریم که بازار را شفاف و با استفاده از شرایط مدرن، بازار را به روز کنیم و از طریق حمایت بنگاه‌های کوچک، واحدهای تولیدی صنفی را برخوردار سازیم و برای بخش خدمات که پرت کمتری داشته و پول نیز در این حوزه ریسک کمتری دارد، بانک‌های عامل همراهی بیشتری داشته باشند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه ایجاد شهرک صنفی، توسعه انبارها و ایجاد بازارچه می‌تواند کمک شایانی به بازار کند، تاکید کرد: بحث استفاده از ابزارهای نوین در شبکه‌های تولید و توزیع را باید تقویت کرد، مدیران واحدهای صنفی ما چقدر خود را برای بازار نوین آماده کرده‌اند چرا که فضای کسب و کار ما در حال دگرگون شدن است و مدیران بنگاه‌ها باید بیشتر به کسب و کار در فضای مدرن بیندیشند.

نصیری با تاکید بر اینکه فضای مجازی به تدریج وارد کسب و کار شده و فصل جدیدی را در این بخش ایجاد کرده است، گفت: معتقدم آمار و عملکرد و اطلاعات شاید خیلی تعیین کننده و شفابخش نباشد و نباید فقط به دنبال ارائه آمارها باشیم.

وی به داشتن برنامه جدی و منسجم در حوزه صنعت، معدن و توسعه اقتصادی استان اشاره و عنوان کرد: صنعت و معدن به عنوان محور توسعه استان، نیازمند داشتن برنامه است که خوشبختانه این برنامه برای این بخش در استان در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه در سال 94 از نظر تقاضا برای سرمایه‌گذاری 169 جواز تاسیس صادر کردیم، اضافه کرد: این تعداد جواز تاسیس در مقایسه با سال 93 حدود 63 درصد رشد داشته که از نظر سرمایه‌گذاری نیز در مقایسه با سال ماقبل آن که 5 هزار و 22 میلیارد تومان بوده 11 برابر رشد را نشان می‌دهد.

نصیری تصریح کرد: در بخش پروانه‌های صادره در سال گذشته 23 فقره پروانه صادر کردیم که اشتغال ایجاد شده در حوزه صنعت استان در سال گذشته 787 نفر بوده که نسبت به 563 نفر سال 93 با 39 درصد رشد همراه بوده است.

وی با اشاره به اینکه 2 هزار و 749 پروانه صنفی در سال گذشته صادر کردیم، گفت: این تعداد در مقایسه با سال 93 که 2 هزار و 670 پروانه بوده از رشد 2.5 درصدی برخوردار بوده است که در همین راستا در سال گذشته حدود 94 فقره معافیت گمرکی برای ماشین‌آلات صنعتی صادر کردیم که این مهم نویدبخش رویکردی صنعتی برای استان است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به ورود 92 میلیون دلار ماشین‌آلات صنعتی در سال گذشته اشاره و اظهار کرد: این مهم در استان با رشد 13 برابری همراه بوده در حالی که در برخی از استان‌ها رشد این بخش منفی اعلام شده است.


وی به وجود 7 طرح صنعتی بزرگ در استان اشاره و یادآور شد: 315 میلیون دلار تسهیلات ارزی برای این طرح‌ها در نظر گرفته شده است که برنامه جذب سرمایه‌گذار در بخش پایین دست پتروشیمی نیز در دستور کار قرار دارد و البته نباید فراموش کرد که بنیاد برکت و مستضعفان نیز برای سرمایه‌گذاری در استان اعلام آمادگی کرده‌اند .

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اینکه در 3 سال اخیر تعطیلی واحد صنعتی نداشتیم، افزود: در این مدت تعداد 24 واحد را احیاء کردیم که این انتظار از بانک‌های عامل وجود دارد که صنعت استان را یاری کنند./م



منبع:ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار