مدیر عامل ستاد دیه استان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 33 زندانی جرایم غیرعمد با کمک خیران و نیکوکاران از زندان آزاد شدند.
کد خبر: ۲۴۹۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰ 21 June 2016

مدیر عامل ستاد دیه استان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 33 زندانی جرایم غیرعمد با کمک خیران و نیکوکاران از زندان آزاد شدند.

 به گزارش تابناک ایلام؛ سید نورالله موسوی روز سه شنبه در آیین جشن گلریزان زندانیان جرایم غیرعمد اظهار کرد: حضور و کمک مردم در جشن گلریزان اثر و نقش مهمی در فراهم کردن یک جامعه سالم و ثبات اجتماعی ایفا می کند.

وی افزود: زندانیان جرایم غیرعمد مجرم به مفهوم واقعی نیستند بلکه کسانی هستند که بخاطر محکومیت های مالی، ناتوانی در پرداخت دیه، نفقه، چک بلامحل، دیون و تعهدات مالی به زندان افتاده اند.

مدیر عامل ستاد دیه استان ایلام با اشاره به آزادی 33 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در سه ماه گذشته یادآور شد: در مجموع برای آزادی این تعداد زندانی 25 میلیارد ریال هزینه شده است.

موسوی گفت: تلاش می کنیم امسال و در ایام باقی مانده ماه مبارک رمضان با برپایی جشن های گلریزان در سطح استان و کمک خیران مقدمات آزادی تعداد دیگری از زندانیان جرایم غیر عمد فراهم شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته 87 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد و واجد شرایط با بدهی 49 میلیارد و 210 میلیون ریال با کمک و مساعدت ستاد دیه آزاد و خیران نیکوکار آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی افزود: در جشن گلریزان سال گذشته مبلغ سه میلیارد و 700 میلیون ریال در سطح استان برای آزادی زندانیان جمع آوری شد که از این میزان یک میلیارد و 180 میلیون ریال نقدی و مابقی غیر نقدی بود.

در این آیین که همزمان با میلاد مسعود حضرت امام حسن مجتبی (ع) و با حضور مسئولان قضاییف انتظامی، اجرایی و اقشار مختلف مردم و خیران نیکوکار برگزار شد کمک هایی برای آزادی زندانیان غیر عمد به صورت نقدی و غیر نقدی توسط ستاد دیه استان ایلام جمع آوری شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار