مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: ۱۵۷ نقطه بحرانی آتش سوزی در این استان شناسایی شده است.
کد خبر: ۲۴۹۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹ 22 June 2016
 مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: ۱۵۷ نقطه بحرانی آتش سوزی در این استان شناسایی شده است.

به گزارش تابناک ایلام"رضا احمدی " اظهار داشت: ۱۵۷ نقطه بحرانی آتش سوزی در جنگل های استان شناسایی و اولویت بندی شده است که در ۶۱ نقطه با مساحت ۱۸۵ هزار هکتار امکان خطر آتش سوزی بیشتر است.

وی افزود: ۱۰۰ پایگاه امداد و نجات شبانه روزی با همکاری جمعیت هلال احمر در این ۶۱ نقطه ایجاد شده که با توجه به تفاوت سطح عرصه ها در برخی نقاط که وسعت بیشتر است، دو تا سه پایگاه مستقر بوده و با ایجاد کمپ و ایستگاه و استقرار نیرو وضعیت حریق در جنگل های ایلام رصد می شود.

مدیرکل منابع طبیعی ایلام یادآور شد: نقشه مناطق پرخطر آتش سوزی، وسعت و فاصله آنها تا جاده آسفالته به منظور اعزام نیرو و فرماندهی درست اطفا حریق در زمان طلایی بحران تهیه شده است.

احمدی تاکید کرد: پیشگیری از بروز حریق نیازمند کار علمی و چند وجهی است و سازمان جنگل ها و مراتع کشور نیز این رویه را بطور جدی دنبال می کند.

وی تاکید کرد: اعتبارات ملی اختصاص یافته به استان در بحث پیشگیری هزینه می شود و تاکنون ۱۰ دستگاه خودرو کمک دار صحرایی و ۱۲ دستگاه رودفایر (دستگاه تخصصی مهار آتش) تامین و به شهرستان های استان ارسال شده است.

مدیرکل منابع طبیعی ایلام ادامه داد: سخت گذر بودن جنگل های استان و نبود جاده دسترسی کنترل آتش سوزی را بسیار دشوار کرده و اولویت اول در تمامی برنامه ها و فعالیت ها، پیشگیری از آتش است.

حدود ۶۴۰ هزار هکتار از گستره ۲۰ هزار کیلومتر مربعی استان ایلام را پوشش جنگلی تشکیل می دهد که پارسال بیش از یک هزار هکتار از این جنگل ها طعمه آتش شد./م


منبع:مهر
FacebookTwitterGo

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار