استاندار ایلام گفت: بر اساس قانون افرادی که بازنشسته می شوند چنانچه ایثارگر و یا از فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد باشند و یا مدارک تحصیلی کارشناسی به بالا داشته باشند می توانند دوباره جذب دستگاه های اجرایی شده و از تجربه های آنها استفاده شود.
کد خبر: ۲۴۹۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶ 22 June 2016
استاندار ایلام گفت: بر اساس قانون افرادی که بازنشسته می شوند چنانچه ایثارگر و یا از فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد باشند و یا مدارک تحصیلی کارشناسی به بالا داشته باشند می توانند دوباره جذب دستگاه های اجرایی شده و از تجربه های آنها استفاده شود.


به گزارش تابناک ایلام
؛محمدرضا مروارید روز چهارشنبه در نشست شورای ساماندهی سالمندان استان گفت: برای راه اندازی این مرکز باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد، افراد خیر بومی و غیر بومی و همچنین ادارات و ارگان های مختلف استان استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ تکریم سالمندان در جامعه باید حفظ شود، افزود: به علت فرهنگ و تعصبات خاص حاکم در این استان عمده سالمندان در نزد خانواده ها نگهداری شده و درصد پایینی به مراکز بهزیستی سپرده می شوند.

مروارید با اشاره به رشد جمعیت سالمندی در جامعه و به تبع این استان در آینده گفت: در کنار اینکه باید زمینه حضور سالمندان در خانواده ها فراهم شود باید این قشر مورد حمایت های اجتماعی، فرهنگی و غیره دولت نیز قرار گیرند.

استاندار ایلام یادآور شد: بر اساس قانون افرادی که بازنشسته می شوند چنانچه ایثارگر و یا از فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد باشند و یا مدارک تحصیلی کارشناسی به بالا داشته باشند می توانند دوباره جذب دستگاه های اجرایی شده و از تجربه های آنها استفاده شود.

مدیرکل بهزیستی ایلام نیز در این نشست ایجاد کانون های فرزانگان را در ارائه خدمات رفاهی به سالمندان مهم دانست و گفت: حوزه فعالیت این کانون فرهنگی، آموزشی، مذهبی، هنری، ورزش و تربیت بدنی، اوقات فراغت، تربیتی، فعالیت های داوطلبانه، اشتغال و آموزش های مرتبط با ارتقای سلامت است.

فرهاد قیصربیگی تاکید کرد: طرح تاسیس موسسه های مردمی فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی سالمندان با عنوان ایجاد کانون های فرزانگان به منظور پاسخ به نیازهای روز افزون این قشر بود که حفظ سلامت و توانمندسازی سالمندان را از طریق مبتنی بر جامعه و مشارکت همگانی مد نظر قرار داده است.

وی افزود: ایجاد این مراکز به منظور ایجاد روحیه شادابی و نشاط اجتماعی در سالمندان و فراهم کردن زمینه غنی سازی اوقات فراغت آنها و در نتیجه ارتقای سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی آنان مهم است.

قیصربیگی همچنین تشکیل بانک اطلاعات سالمندان را مهم دانست و یادآور شد: این بانک باید با هدف شناسایی سالمندان، جمع آوری اطلاعات، برنامه ریزی در راستای برنامه ها و فعالیت های دبیرخانه شورای سالمندان، بروز رسانی و نظارت بر اطلاعات سالمندان تشکیل شود.

مدیرکل بهزیستی ایلام همچنین بر تشکیل کمیته تخصصی امور بهداشتی، درمانی و توانبخشی، کمیته تخصصی امور رفاهی و بیمه ای، امور عمرانی و زیربنائی و امور فرهنگی سالمندان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه اکنون 2 مرکز نگهداری شبانه روزی سالمندان در استان با نظارت بهزیستی فعال است، گفت: علاوه بر این به علت تغییر شبکه های حمایتی از سالمندان شامل خانواده و اقوام اکنون 100 مورد تقاضای سپردن سالمندان به مراکز به این اداره کل ارجاع و در نوبت پذیرش قرار دارد.

در این نشست اعضا پیرامون خدمات دهی به سالمندان با هم به بحث و تبادل نظر پرداختند.
بیش از 40 هزار سالمند در استان ایلام وجود دارد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار