مدیرکل آموزش و پرورش ایلام گفت:40 درصد مدارس ایلام دوشیفته کار میکنند.
کد خبر: ۲۴۹۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳ 22 June 2016

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام گفت:40 درصد مدارس ایلام دوشیفته کار میکنند.


به گزارش تابناک ایلام؛علی بیرانوند اظهار کرد: در مدارس استان حداقل امکانات وجود ندارد که انتظار است مسئولان ارشد به حوزه آموزش و پرورش نگاه ویژه ایی کنند.

وی افزود: مدارس شهرستان ایلام از نظر کمبود تجهیزات آموزشی و ورزشی در مقایسه با دیگر شهرستان های استان بیشترین مشکل را دارند.
بیراوند تاکید کرد: برای جبران بخشی از کمبودها هر سال در آستانه بازگشایی مدارس ناچاریم که

تجهیزات قدیمی و فرسوده از جمله میز و صندلی و نیمکت ها را نوسازی و دوباره مورد استفاده دانش آموزان قرار دهیم.

وی با بیان اینکه میز و صندلی، رایانه و وسایل ورزشی اقلامی است که مدارس استان به آنها نیازمند است، یادآور شد: افزون بر این، در زمینه فضاهای آموزشی و مدارس نیز با مشکل مواجه ایم به گونه ای که تنها در شهر ایلام 40 درصد مدارس و مکان های آموزشی دو شیفته فعالیت می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام گفت: انتظار می رود مسئولان ارشد استان که همواره کمک کار و یاور آموزش و پرورش بوده اند توجه بیشتری به مقوله توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی داشته باشند.

بیرانوند اضافه کرد: بیش از یک هزار و 200 مدرسه و فضای آموزشی در استان وجود دارد که به علت فرسودگی تجهیزات و امکانات آموزشی و ورزشی بیشتر آنها با مشکل روبرو هستند.

وی افزود: تنها در مقوله هوشمند سازی مدارس استان به 50 میلیارد ریال نیاز است که برای اجرای این کار چشم امید به حمایت و کمک های استانی و خیران داریم

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام خواستار اختصاص 10 درصد سرجمع اعتبارهای شهرستان های استان طبق قانون به آموزش و پرورش شد و گفت: اختصاص این اعتبار می تواند بخشی از مشکلات این دستگاه را برطرف کند.

100هزار نفر از جمعیت استان 585 هزار نفری ایلام را دانش آموزان تشکیل می دهند که در بیش از یک هزار و 200 فضای آموزشی و مدرسه تحصیل می کنند./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار