مدیرکل میراث فرهنگی ایلام بااشاره به مشکل ثبت جهانی شهر تاریخی سیمره افزود: بحث مالکیت خصوصی زمینهای اطراف وجود منازل مسکونی روستای بهمن اباد مهمترین مشکل در راه ثبت جهانی این اثر ملی و ارزشمند است.
کد خبر: ۲۵۰۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴ 23 June 2016
مدیرکل میراث فرهنگی ایلام بااشاره به مشکل ثبت جهانی شهر تاریخی سیمره افزود: بحث مالکیت خصوصی زمینهای اطراف وجود منازل مسکونی روستای بهمن اباد مهمترین مشکل در راه ثبت جهانی این اثر ملی و ارزشمند است.



به گزارش تابناک ایلام؛"عبدالمالک شنبه زاده" مدیرکل میراث فرهنگی استان ایلام گفت: توسعه زیرساختهای گردشگری شهرستان دره شهر بعنوان قطب گردشگری استان نیازمند همکاری همه دستگاههای اجرایی و کمکهای فرابخشی است.

وی با بیان اینکه اعتبارات استانی به تنهایی جوابگوی این مسئله نیست، اظهار کرد: یکی از راهکارهای مهم سازمان میراث فرهنگی کشور زمینه سازی برای جذب سرمایه گذاران خارجی در بخش گردشگری است که در استان ایلام نیز این مسئله با حضور سفیر اتریش و چند سرمایه گذار خارجی دیگر در پیگیری است.

شنبه زاده همچنین با اشاره به شهر تاریخی سیمره افزود: با توجه به اهمیت این شهر بعنوان بزرگترین محوطه تاریخی غرب کشور کار مطالعه، پژوهش و طراحی آن برای تبدیل شدن به سایت موزه آغاز شده است.

وی تصریح کرد: خود اداره پایگاه نیز برای افزایش سطح بازدید و کارهای مرمتی درحال تزریق اعتباراتی به  شهرتاریخی است.

شنبه زاده در ادامه به مشکل ثبت جهانی این شهر تاریخی سیمره اشاره کرد و افزود: بحث مالکیت خصوصی زمینهای اطراف وجود منازل مسکونی روستای بهمن اباد مهمترین مشکل در راه ثبت جهانی این اثر ملی و ارزشمند است.

وی یادآور شد: با توجه به قرار گرفتن پرونده این شهر باستانی در فهرست ثبت جهانی باید سازمان میراث فرهنگی و فرمانداری شهرستان بر اساس اعتبارات استانی برای انتقال زمینهای اطراف این محوطه تاریخی از مالکیت خصوصی به دولتی تلاش کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: با ثبت یک اثر در فهرست میراث جهانی یونسکو توجه و حمایت های جهانی به سوی اثر ثبت شده معطوف می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه روستای بهمن آباد  بایستی تخلیه و ساکنینش جابه جا شوند وبر اساس ضوابط گازرسانی به این روستا ممنوع است.

شنبه زاده یادآور شد: همچنین با توجه به ارسال گزارشات در مورد آسیبهای وارد شده به آثار باستانی این شهرستان با تخصیص اعتبار اضطراری کار مرمت و ترمیم آنها در حال اجرا می باشد. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام خاطرنشان کرد: تمامی دغدغه های ما معرفی استان ایلام، با جاذبه های بالای طبیعی و تاریخی به مردم است که با این روش بتوانیم به هدف خود که رسیدن به توسعه و آبادانی و رونق صنعت گردشگری است دست پیدا کنیم./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار