رئیس دانشگاه آزاراسلامی ازتحصیل بیش از9هزار دانشجو دراین دانشگاه خبرداد.
کد خبر: ۲۵۰۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰ 24 June 2016
رئیس دانشگاه آزاراسلامی ازتحصیل بیش از9هزار دانشجو دراین دانشگاه خبرداد.


به گزارش تابناک ایلام؛شهریار عباسی به تشریح وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی در استان ایلام پرداخت و گفت: در حال حاضر 4 واحد دانشگاهی و 3 مرکز آموزشی در استان با بیش از نه هزار دانشجو فعال است.

عباسی تصریح کرد: جمعیت استان ایلام کمتر از 600 هرار نفر است با بیش از 25 مرکز آموزش عالی که این امر باعث شده است تمام مراکز آموزشی استان با کاهش شدید تعداد دانشجو روبرو شوند و فضای جذب دانشجو در ایلام رقابتی است.

دبیر هیات امنای استان ایلام گفت : استان ایلام از جمله استان های کمتر توسعه یافته کشور است و هنوز زیر ساخت های لازم برای اجرای طراحی های اقتصادی و دانش بنیان فراهم نشده است و رویکرد واحد ایلام تسریع در اجرای زیرساخت ها برای اجرای طرح های دانش بنیان است.

وی افزود: توسعه دانشگاه آزاد اسلامی در استان ایلام از سال 92 تا کنون کم نظیر بوده است، رشد مقالات پژوهشی، کیفی سازی آموزشی، ارتقاء رتبه علمی اعضای هیات علمی به دانشیار، خروج واحد ها و مراکز از حالت زیان دهی، رشد چشم گیر در بحث توسعه تحصیلات تکمیلی از دو رشته کارشناسی ارشد در سال 92 به 48 رشته کارشناسی ارشد و دکتری در سال 95 به طوریکه بیش از 80درصد دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد استان در واحد ایلام مشغول به تحصیل هستند.

عباسی اضافه کرد: توجه به رفاه کارکنان و صرفه جویی در هزینه ها و استفاده بهینه از وضعیت موجود دانشگاه، فعال شدن حوزه فرهنگی دانشگاه با پیگیری طرح های ماندگار فرهنگی و فعال کردن تشکل ها، کانون ها و هیات های مذهبی، ایجاد مرکز رشد در دانشگاه به عنوان ماوایی برای اساتید و دانشجویان محقق و...از جمله دیگر ابعاد این توسعه مرکز اموزش عالی در استان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام تصریح کرد : متاسفانه سیاست های انقباضی دولت قبلی و کیته توزی نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی با رشد قارچ گونه موسسات آموزشی بدون داشتن کمترین استاندارد ممکن به همراه بود که این سناریو برای زمین گیر کردن دانشگاه آزاد اسلامی طراحی شده بود که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید وضعیت آموزش عالی در ایران به سمت جایگاه واقعی خود در حرکت است.

عباسی گفت: دانشگاه آزاداسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان با پتانسیل 400 واحد و مرکز آموزشی 5 و نیم میلیون فارغ التحصیل، یک میلیون و 700 هزار دانشجو و 100 هزار عضو هیات علمی و کارمند کمک کار دولت تدبیر و امید است./ف


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
حیف کلمه دانشجو و دانشگاهه که به این مراکز صدور مدرک گفته میشه. سیستم علمی و اداری کشور را به هم ریخته و عدالت رو از بین برده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار