خطیب جمعه ایلام در خطبه های امروز نمازجمعه ایلام گفت:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت:یکی از بارزترین حرکات ظالمانه و غیرعادلانه شورای امنیت سازمان ملل حذف نام عربستان از فهرست نقض کنندگان حقوق بشر دانست و تاکید کرد: دبیرکل سازمان ملل با صراحت اعلام می کند با تهدید عربستان نام این کشور را از این فهرست خارج کرده است.
کد خبر: ۲۵۰۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵ 24 June 2016
به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام محمدنقی لطفی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر ایلام اظهار کرد:‌ امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب با درک دقیق از نظم سیاسی حاکم بر جهان همواره بر اساس منطق درست و دلایل عقلی و شواهد تاریخی تاکید داشتند سازمان ملل، شورای امنیت و سازمان حقوق بشر در دست ابرقدرت‌ها هستند و دنیا امروز گرفتار سازمان‌های دست ‌نشانده قدرت‌های بزرگ به ویژه آمریکا است.

وی به نقش دیپلماسی دلار به عنوان راهبرد همیشگی رژیم آل سعود و سکوت مجامع بین المللی در مقابل جنایت های این رژیم اشاره کرد و افزود: نهادهای بین‌المللی خود را به دلار فروخته و بازیچه دست این کشورها شده اند.

حجت الاسلام لطفی شورای امنیت سازمان ملل را دارای ساختاری غیرمنطقی و ناعادلانه دانست که با سوء‌ استفاده از ساز و کار غلط آن، آمریکا زورگویی‌هایش را در قالب واژه‌های شریف و الفاظ زیبا بر دنیا تحمیل می‌کند.

خطیب جمعه ایلام یکی از بارزترین حرکات ظالمانه و غیرعادلانه این سازمان را حذف نام عربستان از فهرست نقض کنندگان حقوق بشر دانست و تاکید کرد: دبیرکل سازمان ملل با صراحت اعلام می کند با تهدید عربستان نام این کشور را از این فهرست خارج کرده است.

وی یادآور شد: بر اساس گزارش‌های سازمان ملل رژیم آل سعود با بمباران وحشیانه و مکرر یمن به ویژه مناطق مسکونی، تاکنون هزاران نفر بیگناه از جمله صدها کودک را کشته و دستش به خون هزاران انسان بی گناه آلوده شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضع قاطع و کوبنده رهبر معظم انقلاب در مقابل بدعهدی و کارشکنی‌های آمریکا اشاره کرد و گفت:‌ موضع قاطع و کوبنده رهبری در مقابل استکبار جهانی نکات مهمی دارد که یکی از آنها رفتار آمریکا پس از برجام است.

خطیب جمعه ایلام اضافه کرد: القای اینکه مردم ایران اسلامی برای دنیا دردسر دارند یکی از راهبردها و اهداف آمریکا پس از برجام است که به عنوان موضوعی راهبردی از سوی آمریکایی‌ها پیگیری می‌شود.

وی به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب هم اشاره کرد و افزود: ایمان و باورهای اسلامی،‌ پیشرفت‌های علمی، فناوری هسته‌ای،‌ استقلال سیاسی، نفوذ منطقه‌ای، توانمندی اقتصادی درون‌زا،‌ توانمندی دفاعی و بازدارندگی ملت ایران در حقیقت ارکان اقتدار و مصونیت و پیشرفت ملت است.

حجت الاسلام لطفی با اشاره به آغاز لیالی قدر یادآور شد:‌ ماه رمضان برترین ماه سال است و این ایام نیز برترین ایام هستند و باید با تضرع و نیاز به درگاه حضرت احدیت مقدورات یک سال را برای خود رقم بزنیم.

وی همچنین به سلب تابعیت رهبر دینی مردم مظلوم بحرین شیخ عیسی قاسم اشاره و خاطر نشان کرد: رژیم آل خلیفه بدلیل نوکری و وابستگی به آمریکا و حکام رژیم آل سعود بدیهی‌ترین اصول حقوق بشر را نسبت به مردم مظلوم بحرین رعایت نمی‌کند.

امام جمعه ایلام به موضوع اقتصاد مقاومتی و راهکارهای تحقق آن نیز اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی پرتویی از اقتصاد اسلامی است و باید مبتنی بر فرهنگ و ارزش‌های اسلامی و انقلابی باشد.

نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه ایلام در بخشی از سخنان خود به فرا رسیدن هفته قوه قضاییه اشاره کرد و افزود:‌ دستگاه قضایی در نظام اسلامی کارآمدترین دستگاه و مظهر اقتدار و عامل امنیت پایدار و مظهر عدالت اسلامی و الهی در جامعه است./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار