کد خبر: ۲۵۳۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵ 30 June 2016

صدا و سیما به ویژه مراکز استان ها که دارای بیشترین مخاطب هستند می بایست با شناسایی ظرفیت های کشور و به خصوص استان های خود در زمینه های مختلف همچون کشاورزی، صنایع دستی و تبدیلی، انرژی و غیره زمینه ساز تحقق این گفتمان را فراهم سازند.
البته نقش بی بدیل رسانه ملی در معرفی جاذبه های گردشگری، ترویج فرهنگ کار و تلاش بسیار حائز اهمیت است.
ناگفته نماند که با برنامه ریزهای صحیح، موثر و معرفی فرصت های شغلی هر استان در زمینه رونق بخشیدن به صنعت توریسم بخش مهمی از مشکلات اشتغال در استان ها مرتفع خواهد شد.
همچنین باید تاکید کرد که افزایش رضایتمندی مخاطبان مهمترین سرمایه رسانه ملی و استانی در تحقق منویات مقام معظم رهبری و اهداف و آرمان های نظام است.
البته نباید از این نکته غافل شد که در زمینه اقتصاد مقاومتی مؤثرترین کاری که رسانه‌ها می‌توانند انجام دهند مطالبه گری و فرهنگ‌سازی است و باید تصریح کرد که اقتصاد مقاومتی شعار نیست بلکه یک گفتمان است برای سال‌های آینده، همان‌طوری که مقام معظم رهبری از سال‌های قبل در اقتصاد مقاومتی تأکیدات فراوانی داشتند و امسال را هم به عنوان« اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نام‌گذاری کردند نشان از اهمیت این مهم برای آینده نظام حکایت دارد.
همچنین رسانه‌ها می‌توانند، از ظرفیت علما و بزرگان نیز برای تحقق این گفتمان بهره ببرند و به عنوان مهمترین پل ارتباطی بین علما و مردم باشند.
البته باید بر این نکته تاکید شود که یکی از الزامات هربرنامه اقتصادی، خاصه اقتصاد مقاومتی توجه به امر « بهره‌وری » است چراکه بدون تحقق چرخه‌های بهره وری هیچ نظام اقتصادی تاب مقاومت ندارد و نمی‌تواند در برابر تکانه های اقتصادی و بازار رقابتی دوام آورد .
و باید اذعان کرد که امروزه رسانه‌ها، مطبوعات و شبکه‌های اجتماعی با انواع جدیدتری در بین آحاد مردم جامعه نقش‌آفرینی می‌کند و از حالت دوسویه به چند سویه بودن تبدیل شده است.
همچنین از دیدگاه بزرگان،اقتصاد مقاومتی یک نظام اقتصادی است که هماهنگ با سیاست‌های کلان سیاسی و امنیتی نظام اسلامی و برای مقاومت در برابر اقدامات تخریبی شکل می‌گیرد تا بتواند در برابر ضربات اقتصادی، تحریم‌ها و توطئه‌های گوناگون اقتصادی نظام استکبار مقاومت کند و باید تاکید شود که توسعه و پیشرفت کشور با روند رو به رشد همه‌جانبه خود در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی صیانت شود و تحقق این مهم باید به‌ گونه‌ای باشد که در برابر موانع دشمن و استکبار جهانی ضعفی نداشته و روند رو به رشد و پیشرفت پایدار خود را در مسیر اقتصادی حفظ کند.
و در پایان باید تصریح کرد که نقش بی بدیل رسانه برهمگان آشکار است و می توان گفت که رسانه حوزه‌ای است که مسائل مختلف را از سطح نخبگان به سطح عموم جامعه انتقال می‌دهد و یکی از مهمترین گفتمان‌ها نیز در سطح نخبگان تولید شده و این موضوع مهمی برای برون‌رفت از مشکلات است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار