متاسفانه عدم توجه مسئولین زمانی بیشتر نمایان می شود که هیچ گونه خدمات رفاهی برای حال شهروندان این استانها در دستور کار نداشته وندارند، به راستی آیا این حق مردمانی است که در بدترین شرایط ممکن آب هوایی مرزداری می کنند ؟
کد خبر: ۲۵۵۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰ 05 July 2016

مجتبی کاور تابناک ایلام::بیش از یک دهه است که پدیده گردغبار زندگی مردم  بیشتر شهرها واستانهای کشور علی الخصوص استانهای غربی وجنوبی را مختل کرده است، این پدیده که میهمان ناخوانده کشور های عربیست،سلامت مردم این مناطق را هدف قرار داده وسالهاست  که مسئولین تنها وعده های بی عمل برای حل معضل گردغبار می دهند.

 متاسفانه عدم توجه مسئولین زمانی بیشتر نمایان می شود که هیچ گونه خدمات رفاهی برای حال شهروندان این استانها در دستور کار نداشته وندارند، به راستی آیا این  حق مردمانی است که در بدترین شرایط ممکن آب هوایی، مرزداری می کنند ؟مردمانی که در دوان دفاع مقدس با تمام توان از کیان جمهوری اسلامی ایران مردانه دفاع کرده ودر برابر دشمن تا دندان مسلح با دست خالی دفاع و  آنها را از سرزمین خود بیرون راندند، اما در این سالها ،گرد خاک وغبار آرام آرام نفس های آنها را به شماره انداخته است!
نفس هایی که دیگر ریه ها نایی برای همراهی  آنها ندارند ،آرام وبدون هیچ گناهی به انواع بیمارهای مبتلا شده وهیچ کسی هم درمقابل این معضل زیست محیطی  پاسخگونیست .
متاسفانه شرایط آلودگی هوای در شهرستان دهلران به حد هشدار رسیده وهمین سبب شده بیشتر مردم این شهرستان علی الخصوص روزه دارن خانه نشین شوند، همدستی گرما وغبار سبب اختلال درزندگی مردم شده است.
رئیس هواشناسی شهرستان دهلران گفت : متاسفانه شرایط گردغبار در این شهرستان مشکلات زیادی برای شهروندان به وجود آورده است
محمد پاریاب گفت : در حال حاضر دید افقی در این شهرستان زیر 500متر است
وی بیان داشت : پدیده گردغبار اواخر شب گذشته از سمت کشور عراق وارد استان شده وپیش بینی می شود این سامانه گردغبار تافردا صبح به تدریج از استان خارج شود
پاریاب افزود : در حال حاضر دمای هوای دهلران 39درجه سانتیگراد است .
رئیس شبکه بهداشت درمان شهرستان دهلران گفت: در چند روز گذشته تعداد زیادی از شهروندان بر اثر فشار شدید گرما به مراکز درمانی مراجعه کردند.
شهریار رسولی  افزود : در پی افزیش دما در سه روز گذشته تعدادی از شهروندان که دچار گرما زدگی شدند به مراکز درمانی دولتی و خصوصی مراجعه کردند.
وی بیان داشت: با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان هستیم کسانی که روزه گرفته ممکن است با مشکلات گرمازدگی یا افت فشار مواجه شوند که باید در معرض نور شدید آفتاب و گرما قرار نگیرند.

رسولی گفت: مردم تا حدامکان از خانه هايشان خارج نشوند و در مکانهاي خنک سربسته باقي بمانند تا دچار گرما زدگی نشوند.
رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان دهلران بیان داشت: با توجه به افزایش دما و از طرفی دیگر وجود گرد و غبار در شهرستان مراکز درمانی در حالت آماده باش هستند.
وی افزود: افرادی که احساس سر گیجه یا افت فشار می کنند حتما به مراکز درمانی مراجعه کنند.
شهرستان دهلران در ۲۲۰ کیلومتری مرکز ایلام قرار گرفته و این شهرستان گرمسیری در تابستان بیشتر اوقات دمای ۵۰ درجه را تجربه می کند و یکی از گرم ترین نقاط ایران محسوب می شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
خاکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
تابناک لطفا ازنمایندگان محترم عضوکمسیون انرژی ازطرف مامردم بخواه پیگیری کنند پول برقمون مانندمناطق گرمسیرمحاسبه بشه تالااقل ازکولرگازی تواین خاکوخل استفاده کنیم به خدا داریم خفه میشیم خاک خوردمون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
کاری نمیشه کرد.همینه که هست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار