استاندار ایلام:
استاندار ایلام گفت: مدیران اجرایی باید از ظرفیت دستگاه خود در سطح ملی برای ارائه خدمات، تسهیل در تردد زوار و فراهم ساختن زیرساخت‌ها در ایام اربعین بهره بگیرند.
کد خبر: ۲۵۵۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۷ 05 July 2016

معاونان استاندار با تأکید بر اینکه سلامت زائران عتبات اولویت اول ما است، بر هماهنگی بین دستگاه‌ها برای عدم تکرار مشکلات سال گذشته تأکید کردند.

به گزارش تابناک ایلام ،«محمدرضا مروارید» در نشست ستاد اربعین استان با اشاره به انسجام و هماهنگی مدیران در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها اظهار کرد: سال گذشته قرارگاه عملیاتی دایر شده در مرز مهران زیر نظر استان نبود که بعضاً موجب ناهماهنگی‌هایی در سطوح تصمیم‌گیری می‌شد اما امسال به منظور ایجاد وحدت رویه و انسجام لازم در ایام اربعین در استان تمام واحدهای استانی و کشوری زیر نظر قرارگاه استان هستند و تمام تصمیمات، طرح‌ها و برنامه‌های تمام ارگان‌های دولتی (استانی و کشوری) و خصوصی باید با هماهنگی استان انجام شود.

وی با تأکید بر آماده‌باش مدیران برای فراهم ساختن زیرساخت‌ها و خدمات‌رسانی به زوار در ایام اربعین، تصریح کرد: مدیران اجرایی باید از ظرفیت دستگاه خود در سطح ملی برای ارائه خدمات، تسهیل در تردد زوار و فراهم ساختن زیرساخت‌ها در ایام اربعین بهره بگیرند.

استاندار ایلام با بیان اینکه استان‌های اصفهان، همدان و لرستان به عنوان معین استان ایلام در اربعین 95 تعیین شده‌اند و مدیران می‌توانند از ظرفیت‌های تدارکاتی استان‌های فوق در جهت خدمات‌دهی به زوار در ایام اربعین بهره گیرند، ادامه داد: مدیران تمامی دستگاه‌های اجرایی استان باید از هم‌اکنون با مدیران هم‌طراز خود در این سه استان برای گرفتن امکانات و تجهیزات زیربنایی موردنیاز رایزنی و در زمینه رفع کمبودها و نیازمندهای استان در بحث زیرساخت‌های اربعین از این ظرفیت نهایت استفاده کنند.

مروارید گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی همچنین با شهرداری تهران در خصوص همکاری در نظافت شهر و پایانه مرزی مهران و مسیر تردد زائران اربعین حسینی در ارتباط باشند.

وی تأکید کرد: طرح تردد زائران غیر ایرانی از دیگر مرزها و یا مباحث مربوط به روادید مطرح است اما همه مسئولان باید فرض را بر شرایط اربعین سال گذشته بگذارند و بر این اساس برنامه‌ریزی‌های خود را انجام دهند که در این راستا تشکیل یک کمیته یا ستاد پشتیبانی در ایام اربعین امسال به منظور هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی در زمان اوج تردد زائران ضروری است و برنامه‌ریزی‌ها در ایام اربعین در مهران باید به‌گونه‌ای باشد که فعالیت‌های مدارس، کسبه و بازاریان تعطیل نشود و زندگی مردم در جریان باشد.

استاندار ایلام با تأکید بر ایجاد و ایمن‌سازی دیوار یا کانتینر در دیواره محدوده جنوبی پایانه مرزی مهران خواستار چهاربانده کردن خروجی ایلام و ورودی شهر مهران به منظور تسهیل در روان‌سازی ترافیک و جانمایی پارکینگ‌ها در سمت راست جاده شد و گفت: امسال باید به منظور جلوگیری از ایجاد گره‌های ترافیکی در محدوده «بان رحمان» مهران دو دهنه پل پیش‌بینی شود و ایستگاه‌های صلواتی به قبل و بعد از مهران منتقل شوند.

مروارید گفت: ناهماهنگی‌ها و مشکلات اربعین سال گذشته در زمینه خدمات‌رسانی به زائران شناسایی‌شده و امسال به‌طور قطع انسجام و هماهنگی بیشتر است و ناهماهنگی‌های سال گذشته پیش نخواهد آمد.

وی با بیان اینکه در مرز «چیلات» باید برای تردد زوار آمادگی وجود داشته باشد، اظهار کرد: بازارچه مرز چیلات شهرستان دهلران نیز در روزهای آینده که در کمیسیون هم تصویب‌شده، در هیات دولت بررسی و تصویب خواهد شد و باید مسئولان استان آب و برق و دیگر زیرساخت‌های و مقدمات موردنیاز این بازارچه را سریع‌تر فراهم کنند.

هر دستگاهی که در این ایام مسئولیت دارد باید پاسخگو باشد/ زیرساخت‌های مرز چیلات تکمیل شود

«حسین کلانتری» - معاون سیاسی امنیتی استاندار نیز در این نشست با بیان اینکه طبق اعلام وزارت کشور استاندار ایلام به عنوان عضو ستاد مرکزی، فرماندهی ستاد اربعین در استان را به عهده دارد، گفت: تمام دستگاه‌ها و مدیران استانی و کشوری دخیل در امر اربعین باید خود را با برنامه‌های استانداری هماهنگ و به صورت منسجم و واحد دستورهای استاندار را اجرا کنند و در این زمینه نظارت و ارزیابی‌های لازم صورت خواهد گرفت.

معاون سیاسی امنیت استانداری ایلام با اشاره به حمایت استاندار از تمام دستگاه‌های خدمات رسان در ایام اربعین گفت: هر دستگاهی که در این ایام مسئولیت دارد باید پاسخگو باشد و از تمام اختیارات خود در سطح ملی برای تسهیل در تردد زوار در ایام اربعین در استان بهره گیرد.

کلانتری از بهره‌برداری از مرز مجاز هوایی در استان به صورت رسمی برای تردد زوار در این ایام خبر داد.

وی با اشاره به خباثت آل سعود در نپذیرفتن زائران ایرانی در ایام حج گفت: پیش‌بینی می‌شود با مشارکت بیشتر مردم و حجم انبوهی از جمعیت در ایام اربعین مواجه شویم لذا می‌طلبد تا دستگاه‌های مرتبط با موضوع امکانات و خدمات بیشتری را پیش‌بینی کنند

معاون استاندار ایلام با اشاره به شناسایی آسیب‌ها، کمبودها و ضعف‌های سنوات گذشته، تصریح کرد: در تلاشیم تا با ارائه راهکارها و بهره‌گیری از امکانات لازم نقاط قوت را تقویت و کمبودها، نواقص و نقاط ضعف را مرتفع کنیم.

کلانتری با اشاره به مرز چیلات گفت: دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان باید زیرساخت‌های مرز چیلات را تکمیل کنند چراکه بازارچه این مرز به تصویب رسیده و در صورت نیاز هم از آن به عنوان مرز جایگزین خسروی کرمانشاه برای تردد زوار اتباع خارجی استفاده می‌شود.

مدیران کشوری باید خود را با مدیران استانی در مجموعه تحت فرماندهی استاندار هماهنگ کنند

«شاپور پولادی» نیز در این نشست از همه مدیران دستگاه‌های اجرایی چه استانی و چه در سطح ملی خواست تا به صورت واحد دستورات فرمانده ستاد استان را اجرا و کلیه برنامه‌های خود را در مجموعه مدیریتی استان هماهنگ کنند.

وی با انتقاد از نگاه اقتصادی و عملکرد گونه برخی دستگاه‌ها خواستار ایجاد انسجام و هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: تصمیمات متناقض مدیران مرکز مانع از همکاری و هماهنگی لازم بین دستگاه‌های اجرایی می‌شود لذا مدیران کشوری باید خود را با مدیران استانی در مجموعه تحت فرماندهی استاندار هماهنگ کنند.

پولادی گفت: عدم کنترل تردد وسایل نقلیه بین شهری و درون‌شهری، عدم امکان تردد در شهر مهران و عدم جانمایی پارکینگ‌های خصوصی برخی از مشکلات اربعین سال گذشته بود که امسال باید برای حل آن‌ها تلاش کرد.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
اگر به کربلا نرویم پس واسه چی تواین دنیا باشیم، انسان برای زیارت کربلا خلق شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار