حمایت شش هزار نیکوکار از کودکان سرطانی

رییس هیات مدیره بنیاد حمایت از کودکان مستمند و سرطانی استان اردبیل گفت: شش هزار نفر از افراد نیکوکار این بنیاد را از نظر مالی پشتیبانی می کنند.
کد خبر: ۲۵۶۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۸ 20 April 2015
به گزارش ایرنا ، جواد قرآن نویس در مراسم جشن مهر در اردبیل افزود: این افراد شامل نیکوکارانی از استان اردبیل ، سراسر ایران اسلامی و ایرانیان مقیم خارج از کشور است که کمک های نقدی و یا غیرنقدی خود را برای بهره مندی کودکان زیرپوشش به شکل مستمر در اختیار بنیاد حمایت از کودکان مستند و سرطانی استان قرار می دهند.

وی اظهار کرد: هر یک از این نیکوکاران کمک های نقدی خود را به کودکان زیرپوشش که از 10 هزار ریال تا پنج میلیون ریال در ماه شامل می شود را به حساب بنیاد واریز می کنند.

وی گفت: این بنیاد 450 نفر از کودکان بی سرپرست را زیرپوشش دارد که هر یک دارای حساب بانکی و کارت سیبای جداگانه هستند و هر ماه مبالغی را که بیشتر از یارانه نقدی است دریافت می دارند.

قرآن نویس افزود: از سال 1385 که به واسطه افزایش اعتماد مردم به بنیاد حمایت از کودکان بی سرپرست و سرطانی استان میزان درآمدهای آن نیز بالا رفته با توافق انجام شده با موسسه ریحانه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان زیر 15 سال آن موسسه به این بنیاد محول شده است.

وی با اشاره به این که هر چند بیشتر کودکان مبتلا به سرطان پس از مدتی درمان بهبودی خود را باز می یابند بیان کرد: بر این باوریم این عزیزان نباید هیچ درد و دغدغه ای از بابت تامین هزینه های درمان داشته باشند.

به گفته وی ، بنیاد حمایت از کودکان بی سرپرست و سرطانی با قراردادهایی که با داروخانه ها و مراکز درمانی امضا کرده تمام هزینه های درمانی و دارویی آنها شامل رادیولوژی ، رادیوتراپی و نظایر آن به هر مبلغی که باشد را پرداخت می کند.

وی با اشاره به این که این بنیاد از لحاظ مالی مشکلی ندارد افزود: مشکل اصلی ما نداشتن تخصص کافی در ارتباط با بیماری سرطان به ویژه کودکان مبتلا به آن است و با تاسف تاکنون هیچ فردی در این زمینه ما را یاری نکرده است.

وی برپایی جشن مهر و بازارچه خیریه ازسوی دانشگاه محقق اردبیلی را گام ارزنده ای در زمینه حمایت از کودکان مستمند و سرطانی دانست و اظهارامیدواری کرد در آینده شاهد انجام این گونه کارها از سوی سایر ارگان ها نیز باشیم.

رییس موسسه خیریه شکوفه های اردبیل نیز در این مراسم گفت: پیشرفت های علمی و صنعتی با وجود مزایایی که برای انسان دارند برخی پیامدهای منفی نیز از خود برجای می گذارند که کاسته شدن از حوصله والدین نسبت به رسیدگی به فرزندان خود یکی از آنهاست.

سیدآقا سیدحاتمی افزود: در سال های نه چندان دور شاهد بودیم که وقتی یک کودک والدین خود را به هر دلیلی از دست می داد از اقوام نزدیک مانند عمو ، دایی و یا نظیر آن سرپرستی کودک را برعهده می گرفتند ولی در روزگار کنونی به خاطر پیچیده و پرمشغله شدن زندگی والدین حتی حوصله رسیدگی به فرزندان خودشان را نیز ندارند و نگهداری از آنها را به موسسه هایی مانند مهد کودک ها و غیره واگذار می نمایند.

وی بیان کرد: در چنین شرایطی وجود مراکزی برای نگهداری از فرزندان این مرز و بوم که به هر علتی والدینشان را از دست می دهند ضرورت می یابد و موسسه خیریه شکوفه ها نیز برای همین منظور با کمک جمعی از مردم نیکوکار ایجاد شده است.

او افزود: کودکانی که در این موسسه نگهداری می شوند افرادی هستند که هم پدر و هم مادر خود را از دست داده اند و یا دارای والدین بدون صلاحیت و به اصطلاح بدسرپرست هستند.

وی گفت: این موسسه با گشاده دستی مردم نیکوکار از لحاظ مالی مشکل خاصی ندارد ولی تنها معضلی که ما را در این مرکز آزرده خاطر می کند این هست که در مواردی که برای مثال یک خانواده با سه فرزند والدین خودشان را از دست می دهند به ناچار این فرزندان که با همدیگر برادر و یا خواهر هستند به علت نبود مکان مستقل از هم جدا شده و در مکان های جداگانه نگهداری می شوند.

وی با تاکید بر این که این اقدام تاثیر عاطفی و روانی منفی روی این کودکان می گذارد افزود: برای رفع این مشکل در میدان رودکی فاز دو شهرک سبلان اردبیل ساختمانی با دو هزار و 550 متر زیربنا در حال ساخت است که با بهره برداری از این مرکز چنین کودکانی در سوئیت های آن به شکل یک خانواده جداگانه زندگی خواهند کرد.

وی میزان کمک های مالی مردم نیکوکار برای تکمیل این ساختمان را مناسب دانست و اظهار کرد: ادامه این روند به تسریع در افتتاح آن کمک خواهد کرد.

در این مراسم که در سالن خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی برپا شد گودرز صادقی رییس این دانشگاه هدف از برگزاری چنین برنامه هایی را ترویج فرهنگ نیکوکاری و سوق دادن هر چه بیشتر توجه مردم نیکوکار کشور به موضوع ضرورت حمایت از کودکان مستمند و سرطانی دانست.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار