کد خبر: ۲۵۹۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵ 12 July 2016

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: حرکت ایلام بر روی ریل صنعتی شدن، وظیفه استاندارد را مضاعف خواهد کرد.

به گزارش ایسنا منطقه ایلام، دکتر «حشمت‌اله عسگری» در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل قدیم و جدید اداره کل استاندارد استان ایلام، اظهار کرد: موضوع استاندارد و استاندارد سازی با تمام انسان‌ها و دستگاه‌ها و همه فصول هزینه سبد یک خانوار سر و کار دارد و به هر بخشی یا به عبارتی چهار گوشه زندگی انسان که رجوع کنیم مقوله استاندارد پیش‌روی ماست.

وی با بیان اینکه استاندارد جایگاه حاکمیتی در دنیا و تبع در کشور ما دارد، افزود: استاندارد بدان خاطر حائز اهمیت است که در دنیا شاخص‌های ارزیابی در هر زمینه بر اساس معیارهای مطلوب استاندارد سنجیده می‌شود که در مباحث اقتصادی نیز ملاک‌های استاندارد عامل تضمین و پیشبرد کار هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام اضافه کرد: ایلام در حال صنعتی شدن و حرکت در مسیر پیشرفت صنعتی است که این مهم، وظیفه استاندارد را به مراتب سنگین‌تر خواهد کرد چرا که در بخش‌های زیربنایی از جمله سیمان، فولاد، مصالح ساختمانی و ... استاندارد باید بیش از پیش ایفای نقش کند.

عسگری با اشاره به اینکه امروز در کنار صنعتی شدن مقوله بزرگ و با اهمیت صادرات در استان ایلام وجود دارد، عنوان کرد: در همین راستا در حال تعدد مرزهای استان با کشور عراق هستیم و این مهم استاندارد را پر کارتر خواهد کرد و نباید فراموش کرد که پایداری بازار مرهون استاندارد سازی است.

وی عنوان کرد: در برخی بازارها حضور بازرگانان ما کم رنگ شده که این امر نیازمند رعایت استاندارد هاست لذا آینده صادرات کشور از مرز بین‌المللی مهران بخشی از آن مسیر استاندارد می‌گذرد که خوشبختانه اعتبار این دستگاه در سال جاری نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام با بیان اینکه وجود برخی از محدودیت‌های صادراتی برای تجار و بازرگانان ما به دلیل عدم برخورداری کالاهای صادراتی آنها از استانداردهای مورد نظر بازارهای هدف است، تاکید کرد: اداره کل استاندارد استان ایلام از جمله دستگاه‌هایی است که توجه ویژه‌ای به مدیریت منابع انسانی دارد.

عسگری در پایان تصریح کرد: اولویت استاندار بر رشد بانوان در حوزه‌های مدیریتی استان است.

مهندس «فریدون بلغاری» مدیر کل هماهنگی امور استان‌ها و دبیرخانه شورای عالی استاندارد ایران نیز در این مراسم گفت: فضای استان ایلام جا و انگیزه رشد را برای مدیران فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از متون فرهنگی ما شنیده شده که کار نیک انجام دهید، عنوان کرد: خرید کالای ایرانی به معنی کنار زدن کالاهای بی‌کیفیت خارجی در بازار است که در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

دکتر «جهانبخش سنجابی» رییس پژوهشگاه ملی استاندارد ایران نیز در این مراسم عنوان کرد: استان ایلام در عرصه رشد و تولید جهش بسیار خوبی داشته است.

وی تاکید کرد: استان ایلام سال گذشته در بین 31 استان کشور توانست رتبه دوم ارزیابی را به خود اختصاص دهد.

به گزارش ایسنا در این مراسم از زحمات مهندس «محمد مددی» تقدیر و «مهناز همتی» به عنوان مدیر کل جدید استاندارد استان ایلام معارفه شد.

همتی پیش از این معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد ایلام بوده است


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
انشااله مبارک باشد فرزند توانمند وفرهیخته شهرستان نخبه پرور ابدانان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار