پاداشهایی که فراموش نخواهند شد!
در آخرین پیگیری های خبرنگار تابناک ایلام بمنظور شفاف شدن زوایای پنهان این پرداختهای حاتم گونه شهرداری ایلام آن هم از جیب مردم !یکی از مدیران دستگاههای نظارتی مسئول به تشریح ابعاد حقوقی وکیفری این پاداشها پرداخت.
کد خبر: ۲۶۰۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲ 14 July 2016
رسانه علاوه بر رسالت خبر رسانی که بر عهده دارد ،دربسیاری ازمواقع به مثابه چشم وگوش مردم ومسئولین عمل می کند ؛نارسایی ها را بازگو ،مشکلات را مطرح وگاها نیز در نقش یک بازرس مدیران متخلف را به چالش می کشد.

به گزارش تابناک ایلام،حداقل در طول چندماهه اخیر رسانه ها پرده از تخلفات بسیاری را درکشور برداشته اند،وبه مدد پیشرفت تکنولوژی وسرعت انتقال داده ها،خبرها به سرعت در میان مخاطبین بیشمارمنتشر  و حتی تلفن همراه مدیران ارشد کشور را درنوردید !که از مهمترین آنها می توان به بحث  انتشار فیشهای نجومی وبرداشت های خلاف قانون وعرف تعدادی از مدیران ارشد ومیانی کشور نام برد.

رسانه ها در بسیاری از موارد ریسک انتشار چنین خبرهایی را پذیرفته وهزینه هایی را نیز متقبل شده اند،بسیاری از آنان از رسالت واقعی خود عدول نکرده و مخاطرات این مسیر نتوانسته است درعزم واراده  آنان در راستای انجام رسالت ووظیفه وجدانی وقانونی خود کوچکترین خللی ایجاد نماید وچه بسیار خطرنگارانی !که دراین راه سر از راهروه های دادسراها وسایر دستگاههای نظارتی در آروده اند.

اما دستگاهها ونهادهای دولتی وعمومی در  استان ایلام نیز همانند سایر نقاط کشور این ماهها وهفته ها از اتفاقات وتخلفات ریز ودرشت ناشی از سوءاستفاده های تعداد ی از مدیران بی بهره نمانده است که این موضوع همانند دیگر موارد پیش گفته شده توسط رسانه ها علنی و به چالش کشانیده شدند.

یکی از مهمترین تخلفاتی که این ماهها بدنبال اختلافات شورای شهرایلام با شهرداری به میان رسانه ها درز نمود ودست به دست در میان افکار عمومی استان وشهروندان ایلامی رد وبدل شد موضوع تخلفات مالی شهرداری وپرداخت پاداشهای غیر قانونی به تعدادی از مدیران ارشد استان بود.

پرداخت پاداشهایی میلیونی که علیرغم به صف شدن مشکلات عدیده مالی شهرداری ایلام وکمبود اعتبارات برای پرداخت حتی حق الزحمه کارگران شهرداری وترمیم بخشی از خرابیهای شهر، پرده از بسیاری از ناکارآمدیها وبی توجهی های مدیران به مشکلات شهری برداشت واینک به یک مطالبه اصلی شهروندان مبدل شده است.

هرچند این موضوع هفته ها با آب وتاب فراوان در میان اصحاب رسانه حسابی کولاک به پا کرد وبه نقل محافل تبدیل شد ،اما بعد ازمدت کوتاهی بدلایلی شاید بتوان نام تسامح وتساهل یا رودربایستی بر آن گذاشت فروکش کرد به این معنا یکی از مهمترین مطالبات مردمی در میان هاله ای ازابهامات در بلاتکلیفی قرار گرفت!

هرچند چشم وگوش بینا وشنوای رسانه های متعهد هیچگاه بر چنین تخلفاتی بسته نخواهد ماند ویقینا با مطالبه گری آنان به زودی دستگاههای نظارتی در معرض یک آزمون جدی در برابر افکار عمومی  قرار خواهند گرفت ،اما دراین مدت نیز تعدادی از این رسانه ها در مقابل سکوت دستگاههای نظارتی واجرایی استان سکوت نکرده وبدنبال کشف حقایق واحقاق حقوق تضییع شده بیت المال مسیری را طی نموده اند.

در آخرین پیگیری های خبرنگار تابناک ایلام بمنظور شفاف شدن زوایای پنهان این پرداختهای حاتم گونه شهرداری ایلام آن هم از جیب مردم !یکی از دستگاههای نظارتی مسئول به تشریح ابعاد حقوقی وکیفری پرداخت پاداشها پرداخت.

مدیر این دستگاه نظارتی که خواستار مخفی ماندن نام او در انتشار این گزارش شد، از به نتیجه رسیدن رسیدگیهای نظارتی وحقوقی خبر داد وگفت: دراین که پرداخت پاداشها توسط شهرداری به تعدادی از مدیران تخلف بوده است شکی نیست ،اما فرایند زمانبر این رسیدگی نباید به کوتاهی یا بی توجهی دستگاههای نظارتی به این موضوع تعبیر شود.

این مقام مسئول نظارتی اظهار داشت: بسیاری از دریافت کنندگان این پادشها درطول این مدت احضار شده وبه آنها تفهیم اتهام شده است وبزودی پرونده آنان جهت سیر مراحل قضایی وحقوقی درختیار مرجع قضایی قرار خواهد گرفت.


مسلما پیگیری این مقوله وبه نتیجه رسیدن آن ،این امیدواری را در مردم وخصوصا اصحاب رسانه زنده کرده وبه این باور می رسند که دستگاههای مسئول به پیگیری ها ومطالبات آنان وقعی نهاده و قطعا با تحرک بیشتر وبصورت جدی پیگیر مسایل خواهند بود، بنحویکه این باور نیز دربسیاری از مدیران ایجاد خواهد شد که چشمانی همیشه بیدار همواره نظاره گرآنان خواهند بود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
اگه فساداداری ،استفاده ازرانت و...دراین کشوراسلامی ریشه کنوازبین برده بشه میشه امید به بهبوداوضاع اقتصادی داشت به نظرمن باید مانندچین مجازات های سنگین برای فساداداری درنظربگیرند تا کسی جرات سواستفاده ازقدرت رونداشته باشه اختلاس ۳۰۰۰میلیاردی،فرارخاوری دزد،پرونده بابک زنجانی،محمدرضا رحیمی وسایرین...و.حالا هم حقوق های
نجومی واقعا اگه یک موردازاینا بااراده غیررسانه ای وحل مشکل بررسی میشدبه نظرشما بازهم شاهدتکراربودیم ....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار