مسئولین استان!! مهران را دریابید و در این فرصت کم، در کنار نمایندگان استان از همه ظرفیتهای درونی وبیرونی ونخبگان استان در ارکان مدیریتی کشور وهمچنین نمایندگان ادوار مختلف مجلس بهره گیری نمایید ،یقینا اگر این بار منطقه آزاد تجاری مهران رای نیاورد کارنامه قابل قبولی نزد افکار عمومی استان نخواهید داشت.
کد خبر: ۲۶۰۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳ 15 July 2016
ماهها از بی مهری نمایندگان دوره نهم مجلس شورای اسلامی به طرح منطقه آزاد تجاری مهران و6شهردیگر کشور می گذرد ،اما با روی کار آمدن مجلس دهم وتغییرات ملموس در ترکیب نمایندگان این دوره ،فرصتی در اختیار دولت قرار گرفت تا مجددا لایحه تبدیل هفت منطقه آزاد تجاری وچندین منطقه ویژه در دستور کار نمایندگان مجلس دهم قرار بگیرد.

به گزارش تابناک ایلام، سال گذشته طرح ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران بهمراه 6شهر دیگر با هزاران امید وآرزو در بار در مجلس شورای اسلامی مطرح اما متاسفانه هردو بار مورد بی مهری نمایندگان مجلس قرار گرفت ،بدنبال این موضوع بود که حداقل در استان محروم ایلام بدلیل ظرفیتهای عظیمی که در آن وجود داشت ،موجی از دلخوری های مردمی از نمایندگان آن دوره بوجود آمد.

حقیقتا استان ایلام خصوصا شهر مرزی مهران بدلیل پیشینه درخشانی که در هشت سال دفاع مقدس با خود بهمراه دارد ودر آن دروان طلایی حماسه وایثار توانست بعنوان نماد حماسه ومقاومت چون نگینی بر تارک ایران زمین بدرخشد ،قطعا هرجایی نامی از جنگ ودفاع باشد می توان ردی از مهران وافتخارات دلاور مردان این سرزمین در حماسه های  قلاویزان وچنگوله وکله قندی وکربلا های این سرزمین مشاهده کرد.

صرفنظر از تاریخ در خشانی که این نگین همیشه سبز وایلام قهرمان با خود به همراه دارد ،استان ایلام ومهران دارای ظرفیتهای اقتصادی فراوانی است که در صورت توجه به آن می توان به زدوده شدن غبار نامیمون محرومیت از رخسار زیبای آن امیدوار بود اما متاسفانه این مهم تاکنون مورد بی مهری قرار گرفته است.

استان ایلام دارای ذخایر نفتی وگازی  فراوانی است بنحویکه این استان را در رده سوم استانهای دارای نفت وگاز قرار داده است ،از حیث کشاورزی بدلیل داشتن ظرفیتهایی نظیر دشت عباس ومهران وچرداول و رودخانه های پر آب سیمره وچرداول وگنگیر ودهها رودخانه کوچک وبزرگ دیگر  فرصت بی نظیر وناب توسعه کشاورزی محوری در اختیار دارد.

این درحالیست که با وجود مرز طولانی مهران با کشور عراق وبه مدد نزدیکی وامنیت این مرز علاوه بر صادرات صدهها میلیون دلاری کالا به بازارهای عراق ،سالیانه صدهها هزار زائرعتبات عالیات ایرانی وغیر ایرانی ،مرز مهران را برای تردد انتخاب می کنند ،اما ازسویی مهران واستان ایلام سالهاست بعنوان ایستگاه اول اربعین تبدیل وخیل میلیونی زائران حرم یار در ایام اربعین حسینی هیچگاه میهمان نوازیهای مردمان این دیار را فراموش نخواهند کرد ،مردمانی که حداقل داشته های خود را وقف زائران حرمش نموده اند.

با وجود ظرفیتهای فراوان موجود دراستان ایلام وشهر مقاوم ومرزی مهران وحقی که مردمان این دیار در طول هشت سال دفاع مقدس وحتی دوران پس از آن بر گردن نظام دارند ،توجه به مطالبات آنان در زمینه محرومیت زدایی ، ایجاد رفاه وآسایش اشتغالزایی بر پایه توانمندیهای بومی خود حداقل مطالبه آنان از حکومت است که بایستی مورد اهتمام جدی مسئولین قرار بگیرد.

اینک موضوع ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران این فرصت ارزشمند را دراختیار مسئولین نظام ونمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار داده است تا از این طریق دین خود را به مردم ایلام ومهران ادا نمایند وقطعا عملکرد آنان در این مورد خاص برای سالها در معرض آزمون وقضاوت مردم این استان قرار خواهد گرفت.

واما در فرصت باقیمانده تا بررسی جرییات این طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی یک عزم جدی لازم است تا بتوان نمایندگان مجلس شورای اسلامی وکمیسیونهای تخصصی  را برای تصویب این طرح مجاب نمود ،نمایندگان استان ،استاندار ،ائمه جمعه در معرض آزمونی جدی قرار گرفته اند وقطعا تصویب این منطقه ورود هماهنگ همه را می طلبد، ولی تاکنون آثاری از آن در بین مسئولین استان مشاهده نمی شود.

همانگونه که امروز امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز جمعه این شهر ،  ازایجاد منطقه آزاد این استان جانانه دفاع نمودند ،ائمه جمعه وجماعات استان ایلام  بدلیل در اختیار داشتن تریبون مهم نماز جمعه وظیفه ای بسیار سنگینی در زمینه حمایت از تصویب این طرح  در اختیار دارند ،آنان می توانند بجای پرداختن به مباحث کشوری ،حداقل درطول این مدت بخشی از خطبه ها را به این موضوع اثر گذار در معیشت مردم وتوسعه استان اختصاص دهند .

مخلص کلام اینکه ،مسئولین استان!! مهران را دریابید ! مهران را یکبار خدا آزاد کرد اما اینک آزادی دوباره مهران از چنگال محرومیت می تواند بدستان شما وبا همت بالایتان رقم بخورد، در این فرصت کم در کنار نمایندگان استان از همه ظرفیتهای درونی وبیرونی ونخبگان استان در ارکان مدیریتی کشور وهمچنین نمایندگان ادوار مختلف مجلس بهره گیری نمایید ،یقینا اگر این بار منطقه آزاد تجاری مهران رای نیاورد کارنامه قابل قبولی نزد افکار عمومی استان نخواهید داشت .مسلما فرصتی که برای رهایی استان از زیر یوغ محرومیت تلنبار شده در اختیار شما قرار گرفته است فرصتی ناب است که تکرار نخواهد شد.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
سلام قابل توجه همه .اولا طرح مناطق آزاد برخلاف عقیده تمام دانشگاه های سراسر کشور و خصوصا بسیج دانشگاهیان که راجب این موضوع بیانیه دادند و دوما هنوز هیچ نشده قیمت هر متر زمین به قیمت خیابان های تهران رسیده و مردم مظلوم مهران و خصوصا جوانان توانایی پرداخت چنین پولی را ندارند سوما برخلاف منافع ملی است چهارم مناطق دیگر چه کردند جز واردات یک طرف برج نشین یک طرف کپر نشین بدبخت پنجم این برخلاف اقتصاد مقاومتی است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار