خورشید یكی از دو منبع مهم انرژی است كه باید به آن روی آورد زیرا به فناوری های پیشرفته و پرهزینه نیاز نداشته و می تواند به عنوان یك منبع مفید و تأمین كننده انرژی پاک در اكثر نقاط جهان به كار گرفته شود.
کد خبر: ۲۶۰۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 16 July 2016

خورشید یكی از دو منبع مهم انرژی است كه باید به آن روی آورد زیرا به فناوری های پیشرفته و پرهزینه نیاز نداشته و می تواند به عنوان یك منبع مفید و تأمین كننده انرژی پاک در اكثر نقاط جهان به كار گرفته شود.


در اغلب شهرستان های استان ایلام شرایط به گونه ای رقم خورده است که امکان استفاده بهینه ای از انرژی خورشیدی وجود دارد در صورت حرکت شرکت برق به این سمت وسو قطعا در  ابعاد مختلف نظیر حذف استفاده از انرژی فسیلی وتبعات اقتصادی وزیست محیطی آن و همچنین صرفه جویی های اقتصادی به دنبال خواهد داشت، این در حالیست  ایجاد وراه اندازی این منبع تولید انرژی نه به سرمایه گذاری کلان احتیاج داردونه نیازمند تجهیزات مدرنیست که بار مالی بر دولت تحمیل نماید.

به گزارش تابناک ایلام ،مهندس «احسان عبدلی» اظهار کرد: برق مورد نیاز کولرهای گازی، برق قابل ملاحظه‌ای است که به طور متوسط 10 آمپر در ساعت برای استفاده هر کولر گازی برق نیاز است که به تعبیری می‌توان گفت که حداقل 2.2 کیلووات برق در ساعت برای کار کردن یک کولر گازی باید در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه برای تحقق این مهم باید 2 کیلووات پنل خورشیدی نصب شود تا جوابگوی نیاز برقی یک کولر گازی در یک واحد ساختمانی باشد، افزود: استفاده از پنل خورشیدی با ذخیره نور خورشید از ساعت 9 صبح تا 4 عصر می‌تواند 8 ساعت بار را از شبکه برق شهری بکاهد.

این مدرس دانشگاه اضافه کرد: اگر دو کیلووات پنل خورشیدی روی پشت‌بام نصب شود در روز می‌تواند حداقل به اندازه 10 تا 12 کیلووات، شبکه را کمک کند که این رقم در ماه بین 300 تا 360 کیلووات از مصرف برق شبکه را می‌کاهد.

عبدلی با اشاره به اینکه کولر گازی بدون پنل خورشیدی مانند یک تابوت خالی است که مصرف برق بسیار بالایی دارد، عنوان کرد: استفاده خانوارها از کولرهای گازی به جای کولر آبی با توجه به هجوم گرد و غبار و ریز گردها و بروز بیماری‌های تنفسی در بین مردم، بدون استفاده از پنل‌های خورشیدی کار سختی است که باعث می‌شود تا شبکه برق بیشتری مصرف کرده و برای این کار باید آب بیشتری از سد خارج و توربین‌ها بیشتر بچرخند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با بیان اینکه در سنوات گذشته تفاهم‌نامه‌هایی بین مشترکین و ادارات برق برخی از استان‌ها برای استفاده مشترکین خانگی از پنل‌های خورشیدی منعقد شده است، تاکید کرد: نباید فراموش کرد که چند سالی است که آیتمی تحت عنوان «عوارض برق» به قبوض برق مصرفی خانوارها اضافه شده که با این وجود چرا اداره برق نباید پنل‌های خورشیدی در اختیار مشترکین قرار دهد.

وی گفت: نقشه راه وزارت نیرو در راستای تبدیل انرژی‌های فسیلی به انرژی‌های نو گم شده است.

این سازنده پنل‌های خورشیدی در ایلام با اشاره به اینکه 40 هزار منبع خانگی آب در شهر ایلام وجود دارد، تصریح کرد: بسیاری از تانکرهای آب خانوارها در ایلام، دارای شناورهای خراب بوده که در شب به دلیل فشار آب بین 3 تا 9 متر مکعب آب از هر تانکر هدر می‌رود که به طور متوسط بین 70 تا 180 هزار متر مکعب آب در شب در ایلام پرت می‌شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار