یک رئیس خوب باید قبول کند که توان همه در یک حد نیست و نباید فقط توان نابغه‌های جمع را را سپاس بگوید. او باید قبول کند که یک نفر، روزهای خوب و بد ندارد و همیشه در اوج آمادگی و خلاقیت خود نیست.
کد خبر: ۲۶۲۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳ 18 July 2016
خیلی وقت‌ها ما به شکل کلی در مورد افراد اظهارنظر می‌کنیم و گاهی هم فقط وقتی از کسی سود یا زیان شخصی به ما رسیده باشد، دیدگاه ما نسبت به او تغییر می‌کند.

اما در مورد مدیران و رؤسا، چه ویژگی‌های می‌توانیم فهرست کنیم که دلالت بر راهبری ضعیف او یا اصلا مناسب نبودن او برای این مسن باشند؟!

۱- استانداردهای رئیس شما به طرز چشمگیری بالاست

اگر توقع رئیس شما خیلی بالا باشد، ‌آنقدر که کارمندانش با ارتقای تدریجی یا تلاش با حداکثر توان هم نتوانند به استانداردهای او برسند، در این صورت یک جدایی و نارضایتی شغلی شکل می‌گیرد.

یک رئیس خوب باید قبول کند که توان همه در یک حد نیست و نباید فقط توان نابغه‌های جمع را را سپاس بگوید. او باید قبول کند که یک نفر، روزهای خوب و بد ندارد و همیشه در اوج آمادگی و خلاقیت خود نیست.

۲- همیشه و همیشه حق را به خود می‌دهد!

آیا در همه مسائل خرد و کلان، رئیس شما تصور می‌کند که حق با اوست؟ آیا او نه ‌تنها در مورد مسائل کاری راهبردی، بلکه در مورد مسائلی مثل دکوراسیون یا شیوه مدیریت مسائل کوچک هم همیشه خودش را محق می‌داند؟

در این صورت با رئیس خوبی سر و کار ندارید. یک رئیس خوب باید کارکناش را به تدریج توانمند کند. او باید توان و شهامت قبول کردن اشتباهات خود را داشته باشد.

۳- رئیس شما، اصلا راهکاری ارائه نمی‌دهد و راهنمایی نمی‌کند

آیا رئیس شما از آن نوع آدم‌هایی است که فقط اهداف را مشخص می‌کند و بعد می‌گوید هر طور می‌توانید باید در جهت رسیدن به این اهداف تلاش کنید؟ پس راهبرد و راهنمایی چه می‌شود؟ چطور باید با دشواری‌های خطیر روبه رو شوید؟ موقعیت‌های خطرناک را چطور باید مدیریت کنید؟

۴- رئیس شما اصلا از ایده‌های جدید خودش نمی‌آید

آیا رئیس شما آغوش خود را روی ایده‌های جدید باز می‌کند یا اینکه از هر تغییر و ایده بکری می‌ترسد؟

بله، پیروی از راهکاری سنتی و امتحان‌پس داده، تا مدتی ممکن است، شیوه خوبی باشد، اما پس از مدتی رقبای شرکت شما با فناوری‌ها و شیوه‌های تازه از راه می‌رسند و آن وقت است که دیگر، جبران عقب‌ماندگی، غیر ممکن می‌شود.

۵- رئیس شما ثبات فکری و عملکردی اندکی دارد

آیا رئیس شما از چیزهایی که وعده‌اش را داده است یا فرایندهایی که زمانی تأییدشان کرده بود، پس مدتی تخطی می‌کند و به زبان ساده‌تر، پس از مدتی زیر حرف‌هایی که خودش زده بود، می‌زند؟

۶- رئیس شما گوش دادن را دوست ندارد؟

خیلی وقت‌ها زیردست‌ها دوست دارند که رئیسشان، با دقت به حرف‌ها و دغدغه‌ها و سخنان آن‌ها در مورد سختی کار‌ها و فرایند‌ها گوش کند. اما اگر رئیس، اصلا گوش دادن را دوست نداشته باشد، کارمندان احساس بیگانگی می‌کنند و یک انفکاک در شرکت ایجاد می‌شود.

۷- رئیس شما در برقراری ارتباط، ماهر نیست

در این صورت او نمی‌تواند به موقع کارمندانش را تهییج کند و به آن‌ها انگیزه بدهد. شما در زمان مورد نیاز، از راهنمایی‌های مؤثر او نمی‌توانید استفاده کنید. کارمندان او به خاطر نداشتن دستورالعمل‌های شفاف، مرتب دچار اشتباه و عدم هماهنگی با هم می‌شوند.

منبع: یک پزشک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار