رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی ایلام گفت: قصاب ها هنگام کار ملزم به پوشیدن روپوش سفید هستند.
کد خبر: ۲۶۲۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹ 18 July 2016
رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی ایلام گفت: قصاب ها هنگام کار ملزم به پوشیدن روپوش سفید هستند.

به گزارش تابناک ایلام؛دکتر سعید صیدیوسفی اظهار کرد: قصابان باید از آویزان کردن لاشه دام در محیط خارج از یخچال به ویژه در فصل تابستان اجتناب کنند چرا که در این فصل به علت گرمای هوا و وجود حشراتی چون مگس و پشه می تواند سلامت گوشت آویزان شده در هوای آزاد را به مخاطره اندازد.

وی افزود: این بخشنامه به قصابی های مجاز استان ابلاغ شده و در صورت مشاهده لاشه آویزان شده خارج از محیط یخچال با فرد خاطی برخورد می شود و همچنین همه فعالان در مغازه های قصابی در هنگام کارملزم به پوشیدن روپوش سفید هستند.

وی یادآور شد: گوشت های موجود در قصابی های مجاز دارای برچسب پلمپ و کددار و نیز مهر دامپزشکی است و تاریخ ذبح دام بر روی لاشه درج و توسط ناظر این اداره کل قبل و بعد از تحویل به قصابی ها ثبت می شود.

صیدیوسفی تاکید کرد: به هیچ وجه قصابان حق نگهداری و فروش لاشه های فاقد برچسب و مهر دامپزشکی در محیط قصابی ها را ندارند و در صورت مشاهده با خاطیان برخورد قاطع می شود.

وی گفت: روزانه به طور متناوب ناظران و بازرسان این اداره کل با سرکشی از قصابی های سطح استان تاریخ و کد لاشه های تحویل شده به این اماکن را برای جلوگیری از هرگونه تخلف نظارت می کنند.

وی درخصوص این مطلب که برخی قصابی ها شبانه و دور از چشم ناظران اقدام به دریافت لاشه های احشام از افرادی می کنند که این لاشه ها مورد تایید اداره کل دامپزشکی نیستند، افزود: قاطبه جامعه قصابان از این اقدام مبراهستند.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی ایلام گفت: شاید عده کمی از قصابان این عمل را انجام دهند که البته با توجه به نظارت های مداوم بازرسان در طول روز آنها به هیچ وجه حق نگهداری و فروش لاشه های خارج از کشتارگاه را ندارند و درصورت اطلاع با قصابان خاطی برخورد جدی می شود.

صیدیوسفی تاکید کرد: مصرف کنندگان اطمینان داشته باشند که گوشت های قصابی ها یک روز قبل از ذبح و هنگام کشتار مورد بازرسی ناظران این اداره کل قرار می گیرند و در صورت وجود بیماری در لاشه یا یکی از اندام ها، بخش مریض و غیرسالم دام از چرخه توزیع حذف و امحا می شود./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار