مسئول کمیته مردمی و رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام گفت: علاقه مندان به ایجاد موکب پذیرایی در ایام اربعین حسینی برای دریافت مجوز به کمیته مردمی ستاد اربعین مراجعه کنند.
کد خبر: ۲۶۲۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲ 19 July 2016
مسئول کمیته مردمی و رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام گفت: علاقه مندان به ایجاد موکب پذیرایی در ایام اربعین حسینی برای دریافت مجوز به کمیته مردمی ستاد اربعین مراجعه کنند.


به گزارش تابناک ایلام
؛
سیدمحمد علوی فر اظهار کرد: افراد و گروه های زیادی برای دایر کردن موکب پذیرایی و خدمت به زائران حسینی علاقه نشان داده اند که کمیته مردمی ستاد اربعین تقاضاهای آنها را بررسی و در این خصوص تصمیم گیری می کند.

وی افزود: همچنین به منظور اطلاع رسانی بیشتر در این زمینه فراخوان برگزاری موکب به صورت رسمی اعلام می شود تا افراد بتوانند در صورت علاقمندی بانی موکب و خدمت گزاری به زائران حسینی در مناطق مختلف این استان به ویژه مرز مهران باشند.

علوی فر گفت: جانمایی، طرح و شکل موکب ها در سال جاری توسط کمیته پشتیبانی ستاد اربعین انجام می شود و برنامه ریزی دقیقی برای ارائه خدمت به زائران در ورودی های استان در مسیر کرمانشاه - ایلام و خوزستان - ایلام تا مرز مهران صورت می گیرد.

وی تاکید کرد: پیگیری لازم برای تامین آب، برق و گاز مورد نیاز موکب ها انجام می شود و تجهیزات مورد نیاز آنها علاوه بر جذب کمک های دولتی و غیر دولتی از طریق مشارکت های بخش خصوصی و خیران تامین خواهد شد.

وی یادآور شد: راه های جذب مشارکت های بخش خصوصی در این بخش در دست بررسی است تا بتوانیم با جذب بیشتر این کمک ها برای افزایش خدمات دهی به زائران اربعین حسینی و رضایتمندی بیشتر آنان اقدام کنیم.

علوی فر ابراز امیدواری کرد در سال جاری با توجه به پیش بینی افزایش آمار زائران حسینی در ایام اربعین و تردد آنها از مرز مهران در استان ایلام بتوان خدمات مناسبی به این افراد ارائه کرد.

به گزارش تابناک ایلام، بر اساس آمارهای اعلام شده توسط مسئولان استان ایلام در سال گذشته بیش از 2 میلیون زائر در ایام منتهی به اربعین حسینی از مرز بین المللی مهران به زیارت عتبات عالیات رفتند.

مرز بین المللی مهران در فاصله 95 کیلومتری مرکز ایلام بواسطه برخورداری از امنیت و همچنین کوتاهی مسافت تا اماکن زیارتی عراق یکی از کانون های پرتردد زائران حسینی در ایام مختلف سال بویژه اربعین است. /ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار