وکیل بابک زنجانی گفت: پرونده بابک زنجانی پرونده ای ملی و قابل توجه برای همه مردم و قضات است برای همین اجرای کامل قانون در این خصوص مشروعیت بسیار بیشتری به دستگاه قضا می دهد.
کد خبر: ۲۶۳۴۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱ 20 July 2016
وکیل بابک زنجانی گفت: پرونده بابک زنجانی پرونده ای ملی و قابل توجه برای همه مردم و قضات است برای همین اجرای کامل قانون در این خصوص مشروعیت بسیار بیشتری به دستگاه قضا می دهد.

به گزارش ایلنا رسول کوهپایه زاده درباره آخرین وضعیت پرونده زنجانی عنوان کرد: موکلم هفته گذشته دو بار به بیمارستان منتقل شد و پس از آزمایش‌هایی متعدد مجددا به زندان بازگشت.

او با بیان اینکه بابک زنجانی در حال حاضر و هم اکنون در حال مصرف داروست و اگر دارو جواب ندهد به تشخیص پزشک جراحی می‌شود، گفت: مشکل آقای زنجانی گوارشی است و هم اکنون چون دفع خون دارند این مسئله باعث افت فشار وی شده و فکر می‌کنم نیاز به جراحی ضروری است.

کوهپایه زاده در مورد موضوع وثیقه زنجانی تاکید کرد: همانطورکه قبلا هم اعلام کردم شرکای خارجی موکلم در نامه‌ای آمادگی رسمی خود را برای تودیع این وثیقه اعلام کرده اند و آقای محسنی اژه‌ای هم در یکی از نشست‌های خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری این‌گونه اظهار کرد که هر کسی وثیقه را پرداخت کند مشکلی ندارد به شرطی که این وثیقه مشکل قانونی نداشته باشد.

او با اشاره به اینکه با جدیت این موضوع را پیگیری می‌کنم، گفت: اخیرا در سفری که به خارج کشور رفتم شخصا از شرکای خارجی آقای زنجانی سوال کردم و گفتند آمادگی دارند این وثیقه را پرداخت کنند و بنده در لایحه‌ای به مراجع ذی‌صلاح قضایی عنوان کردم اگر لازم باشد این شرکا به ایران هم خواهند آمد و می‌توانند با مراجع قضایی در این خصوص گفت‌وگو کنند.

کوهپایه زاده با تاکید بر اینکه قانون جدید آئین دادرسی یکی از قوانین درخشان نظام است، خاطرنشان کرد: این قانون به همت کارشناسان، دولت، مجلس و قوه قضاییه تصویب شد و در آن به موضوع حقوق شهروندی توجه رو به رشدی شده است. براساس ماده ۲۴۲ این قانون، متهمی که مجازاتش سلب حیات -اعدام- باشد، ما نمی‌توانیم بیش از دو سال این متهم را با قرار بازداشت موقت در زندان نگه داریم و باید این قرار تبدیل به قراری دیگر شود در حالیکه موکلم از ۹ دی سال ۹۴ در بازداشت به سر می‌برد.

کوهپایه زاده با بیان اینکه شرکای خارجی آقای زنجانی هم محض رضای خدا موضوع وثیقه را انجام نخواهند داد، گفت: آنها هم ذی‌نفع هستند و منافعشان تامین می‌شود اما این شرکا برای تبدیل قرار بازداشت موقت آقای زنجانی و همچنین پرداخت وثیقه تایید شده هیچ شرطی نگذاشته‌اند و منتظرند دستگاه قضایی اعلام‌نظر کند. طبق قانون آقای زنجانی هم اکنون باید از زندان آزاد شود و فکر می‌کنم آزادی او چندین حُسن دارد.

او ادامه داد: پرونده بابک زنجانی پرونده‌ای ملی و قابل توجه برای همه مردم و قضات است برای همین اجرای کامل قانون در این خصوص مشروعیت بسیار بیشتری به دستگاه قضا می‌دهد. از سوی دیگر به طور قطع از دیگر محاسن آزادی موکلم این است که اعتبارش پیش شرکای خارجی‌اش پس از آزادی بیشتر می‌شود و اموال خارجی‌اش از تعرض مصون می‌ماند.

کوهپایه زاده افزود: بهترین و منطقی‌ترین راه این است که قرار موکلم از بازداشت موقت به قراری دیگر تبدیل شود و او را تحت اقدامات حفاظتی در بیرون از زندان کنترل کنند تا بتواند ارتباطات بین‌المللی‌اش را برقرار و طلب شاکی را پرداخت کند.

وکیل زنجانی گفت: مسئولان قضایی مکرر گفته‌اند که اگر موکلم بدهی‌اش را پرداخت کند در حکم او تاثیرگذار خواهد بود و وزارت نفت هم مکرر گفته است جز طلبش چیز دیگری نمی‌خواهد و فکر می‌کنم خواست عموم مردم در مورد این پرونده هم بازگشت وجوه به خزانه است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار