کارشناسان شرکت ملی پتروشیمی در تلاش هستند تا مجتمع تولید پتروشیمی ایلام را که بدلیل قطع خط انتقال خوراک از مدار تولید خارج شده دوباره در مدار تولید قرار دهند.
کد خبر: ۲۶۴۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱ 23 July 2016


به گزارش تابناک ایلام،خط لوله تامین کننده خوراک مجتمع های پتروشیمی غرب کشور که از منطقه عسلویه آغاز و تا مهاباد ادامه دارد، عصر جمعه گذشته در منطقه پران پرویز شهرستان پلدختر در استان لرستان دچار شکستگی شد.
این حادثه باعث شده مجتمع های پتروشیمی که در ادامه مسیر قرار دارند همچون ایلام، کرمانشاه و مهاباد بدلیل تامین نشدن خوراک بصورت موقت از مدار تولید خارج شوند.
مجتمع پتروشیمی ایلام با توجه به اینکه خوراک خود را از طریق این خط و یک انشعاب منطقه پیازآباد دریافت می کند، پس از این حادثه از مدار تولید خارج شده و تلاش برای اتصال دوباره آن به شبکه غرب کشور ادامه داد.
بر اساس اعلام روابط عمومی شرکت پتروشیمی ایلام، کارشناسان شرکت ملی پتروشیمی در حال رفع ایرادها و مشکلات ناشی از این حادثه هستند و پیش بینی می شود حداکثر تا یکی 2 روز آینده فرآیند تامین خوراک و اتصال پتروشیمی ایلام به شبکه سراسری انجام پذیرد.
پتروشیمی ایلام با حدود 2 هزار نیروی انسانی متخصص و کارگر بزرگترین شرکت خصوصی در استان ایلام و همچنین بزرگترین مجتمع پتروشیمی در غرب کشور است.
این شرکت از سال 92 وارد مدار تولید شده است و فاز دوم آن (واحد الفین) با حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی اولین واحد الفین در غرب کشور است که تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.
پتروشیمی ایلام ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن پلی اتیلن دارد که هم اکنون با 50 درصد ظرفیت به تولید خود ادامه می دهد./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار