دیدار مروارید با رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس؛
استاندار ایلام با اشاره به قابلیت های منطقه مهران و ظرفیت های آن در تامین نیازهای بازار کشور عراق گفت: ایجاد منطقه آزاد مهران میتواند زمینه توسعه استان را فراهم و بسیاری از مشکلات را رفع کند.
کد خبر: ۲۶۴۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲ 23 July 2016
استاندار ایلام به منظور زمینه سازی برای تصویب نهایی طرح پیشنهادی دولت درخصوص منطقه آزاد تجاری مهران با رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش تابناک ایلام
؛ مهندس محمدرضا مروارید در این دیدار پتانسیل های استان ایلام را بی شمار دانست و افزود: اگرچه ایلام لقب محروم را به خود گرفته اما ظرفیت های نفت، گاز و مرزی استان تشنه سرمایه گذاری و فعالیتهای اقتصادی است.

وی با بیان اینکه استان ایلام دارای ظرفیتهای بزرگی در بخش انرژی، منابع طبیعی و مرز است که تاکنون به خوبی از این ظرفیتها استفاده نشده است، اظهار امیدواری کرد: با ایجاد منطقه آزاد مهران بخش بزرگی از این مشکلات مرتفع خواهد شد.

استاندار ایلام با اشاره به قابلیت های منطقه مهران و ظرفیت های آن در تامین نیازهای بازار کشور عراق گفت: ایجاد منطقه آزاد مهران میتواند زمینه توسعه استان را فراهم و بسیاری از مشکلات را رفع کند.

وی نقش منطقه آزاد مهران را در ایجاد اشتغال و رشد صنعتی استان بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: استان ایلام به دلیل 420 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارای منابع نفتی و گاز مشترک است که با سرمایه گذاری می توان هم از خروج منابع کشور جلوگیری کرد و هم برای استان باعث توسعه و اشتغال شود.

مروارید افزود: هم اکنون مرز مهران به دلیل امنیت و تردد سالانه بیش از دو میلیون نفر و همچنین صادرات و واردات کالا از ظرفیت بسیار خوبی برای اجرای طرحهای بزرگ اقتصادی برخوردار است.

وی،شکوفایی استعدادهای ایلام را منوط بر برنامه ریزی صحیح و سرمایه گذاری دانست و خاطرنشان کرد: پتانسيل ها و ظرفيت هاي ايلام در حوزه هاي كشاورزي، منابع طبيعي و آبخيزداري، نفت، گاز و پتروشيمي و همچنين مرز و گردشگري بسيار بالاست و اميدواريم با سرمايه گذاري هر چه بيشتر رونق اين بخش ها را شاهد باشيم.

استاندار ایلام افزود: مرز بین المللی مهران در غربی ترین نقطه ایران و هم مرز با کشور عراق در جریان جنگ تحمیلی، متحمل هزینه ها و خسارت های زیادی شد و اکنون به گذرگاهی مهم برای توسعه صادرات و رونق اقتصادی و تجاری و تردد زائران تبدیل شده است.

وی، تبدیل این مرز به منطقه آزاد تجاری را یکی از خواسته های مهم مردم منطقه دانست و افزود: مهران بعنوان یکی از مهمترین کانون های تردد زائران و صادرات کالا در کشور، زیرساخت اقتصادی لازم برای پیشرفت و توسعه همه جانبه استان ایلام را فراهم می کند.

مروارید تاکید کرد: بازار تشنه عراق نیازمند کالاهایی است که تولید کننده های آنها شرایط و مزایای منطقه آزاد را طلب می کنند تا با استفاده از نیروی کار کشورمان و با آوردن سرمایه و تکنولوژی به تقاضای کشورهای همسایه پاسخگو باشند.

به گزارش تابناک ایلام، مناطق آزاد تجاری و صنعتی از 12 قانون مالیاتی و گمرکی معاف هستند و مردم ساکن در محدوده این مناطق از بسیاری مزایای آن همچون ورود و خروج کالا بدون تعرفه گمرکی برخوردار می شوند.

لازم به ذکر است، هفته ی پیش، طرح یک فوریت مناطق آزاد ویژه و تجاری در صحن علنی مجلس به تصویب رسید، اما با توجه به رای پایین این طرح، نگرانی ها جهت تصویب نهایی آن زیاد و همه در تلاش هستند تا از ظرفیت های خود استفاده کرده و در تصویب نهایی آن نقش داشته باشند در همین راستا محمدرضا مروارید، استاندار ایلام برای متقاعد کردن نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تلاش است و هفته ی پیش نیز به همراه مجید خدابخش استاندار اردبیل، مصطفی سالاری استاندار بوشهر و علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان با رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار