رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی ایلام گفت: آبزیان فاسد و غیرقابل مصرف نیز جمع آوری می شود.
کد خبر: ۲۶۴۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۸ 23 July 2016

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی ایلام گفت: آبزیان فاسد و غیرقابل مصرف نیز جمع آوری می شود.

به گزارش تابناک ایلام؛دکتر سعید صیدیوسفی اظهار کرد: ماهی به عنوان یکی از مواد خام پروتیئنی دارای شدت فسادپذیری بالایی است و باید حتما در محیط های مناسب نگهداری شود.

وی ضمن اینکه خواستار کنترل فعالیت خودروهای فروش ماهی یا دست فروشان فاقد مجوز شد، افزود: بیشتر این افراد به ویژه خودروها از استان های همسایه به ایلام آمده و اقدام به نگهداری ماهی در محیط های نامناسب و فروش آن می کنند.

صیدیوسفی تاکید کرد: ماهی باید در محیط های دارای مجوز و تاییدیه اداره کل دامپزشکی و مجهز به یخچال عرضه شود در غیر این صورت با عرضه و فروش این فرآورده خام فسادپذیر در خارج از این محیط ها بشدت برخورد می شود.

وی یادآور شد: این اماکن به طور مرتب توسط گروه های نظارت بر بهداشت فرآورده های خام دامی کنترل و نظارت شده و در حین کنترل آبزیان فاسد و غیرقابل مصرف نیز جمع آوری می شود. 

صیدیوسفی از عموم مصرف کنندگان خواست در صورت خرید ماهی از مراکز مجاز عرضه این ماده خوراکی اگر احساس کردند ماهی سالم و قابل مصرف نیست با تهیه فیلم و مستندات، موارد را به اداره کل گزارش کنند تا نسبت به برخورد قانونی با متخلفان اقدام شود./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار