معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت:ایجاد مناطق آزاد تجاری نیز در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و توسعه صنعت و جذب سرمایه گذاریهای خارجی و ایجاد اشتغال است.
کد خبر: ۲۶۵۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴ 24 July 2016
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت:ایجاد مناطق آزاد تجاری نیز در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و توسعه صنعت و جذب سرمایه گذاریهای خارجی و ایجاد اشتغال است.

به گزارش تابناک ایلام
؛حشمت اله عسگری اظهار کرد: پیرو دستور مقام معظم رهبری و تاکید دولت بر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مدیران ارشد استانها به بسیج همه دستگاه ها برای اجرایی کردن این سیاست ها پرداخته اند.

وی ادامه داد: استان ایلام نیز با نصب عین قرار دادن این دستور العمل سعی در جمع آوری برنامه های اقتصاد مقاومتی همه دستگاه ها کرده و راهبردهای اساسی دستگاه ها در راستای اقتصاد مقاومتی و چارچوب آنها را مشخص کرده است.

وی افزود: همه دستگاه های دولتی استان برنامه های عملیاتی خود را در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی به این معاونت ارسال کرده اند که این برنامه ها گردآوری و به مقامات عالی کشور ارسال شده است.

عسگری گفت: یکی از اهداف اصلی اقتصاد مقاومتی ایجاد اشتغال و خارج کردن صنایع رکود زده کشور است که در این راستا نشست های مکرری برای بررسی مشکلات این واحدها در استان برگزار شده و مسائل آنان احصا شده است.

وی افزود: برنامه های مناسبی برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی در دست اقدام است که یکی از مهمترین آنها پرداخت سرمایه در گردش و تعیین تکلیف انباشت بدهی های واحدهای راکد استان است.

وی ابراز امیدواری کرد که با تزریق سرمایه در گردش بخش زیادی از این واحدهای راکد وارد چرخه تولید شوند و در راستای اقتصاد مقاومتی موجب پویایی و ایجاد اشتغال در استان شوند.

عسگری گفت: ایجاد مناطق آزاد تجاری نیز در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و توسعه صنعت و جذب سرمایه گذاریهای خارجی و ایجاد اشتغال است که امیدواریم با تصویب نهایی منطقه آزاد تجاری مهران این امر نیز تحقق یابد.

وی افزود: استان ایلام ظرفیت بسیار خوبی در بخش نفت و گاز، گردشگری مناطق جنگ، توریستی، ظرفیت مرز مهران، کانی های غیر فلزی و ... بهره می برد که نیازمند حضور سرمایه گذاران بخش های خصوصی برای به فعلیت رساندن این قابلیت ها هستند تا همه از قبل آنها بهره مند شوند و علاوه بر پویایی اقتصاد و ایجاد اشتغال، توسعه و بهبود وضعیت اقتصادی مردم استان فراهم شود./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار