حقیقتا درطول هفته اخیر قطع مکرر اینترنت وADSLدرسراسر استان ایلام باعث کلافگی وسردرگمی مشترکین پرتعداد این شرکت شده است وبسیاری در تماس با این رسانه ،از بروز اختلالات مداوم وقطع مکرر اینترنت ابراز گلمه مندی نمودند.
کد خبر: ۲۶۵۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸ 25 July 2016
امروزه تکنولوژی خصوصا در حوزه ارتباطات با سرعت وباورنکردنی درحال پیشرفت است بنحویکه هر روز بایستی منتظر ورود برنامه های جدید وبروزتری در این حوزه بود ،برنامه هایی که به سهولت هرچه تمام تر در اختیار کاربران قرار گرفته و در عصری که به عصر انفجار اطلاعات نام گرفته است در آنی می توان از خبرهای مختلف در گوشه وکنار جهان مطلع شد یا خبرها وصوت وتصویر را در کمترین زمان ممکن به نقاط دوردست مخابره کرد.

به گزارش تابناک ایلام،مهمترین ابزار برای بهره مندی از برنامه ها ونرم افزارهایی که آمده اند تا در خدمت انسان ومساعدت در تسهیل امور روزمره او قرار بگیرند اینترنت است ،شبکه ای گسترده که این روزها در میان سبد نیازمندیهای ضروری انسانها همچون ،آب ونان وپوشاک قرار گرفته است وحتی وابستگی به آن به اندازه ای افزایش یافته است که ضرورت ایجاد کمپهایی برای ترک اعتیاد به آن در دست بررسی است.

بایدپذیرفت  اینترنت به تمام زوایای زندگی ماشینی انسانهای امروزی رسوخ کرده است ودر نبود آن اختلالات بسیاری در امورات زندگی از قبیل امور اداری ،بانکی ،خدمات شهری و...دهها نیاز روزانه ایجاد می شود از این رو بابد اینترنت را بخش جدایی ناپذیر زندگی امروزی انسانها به حساب آورد

اما با وجود این همه اثرات و کاربردی که اینترنت در زندگی ما دارد ،برنامه ریزی وتوسعه زیرساختها نیز درست بایستی موازی با پیشرفت علم ودر راستای آن حرکت کند،استفاده از ابزار وتکنولوژی پیشرفته جهانی و بروز نمودن امکانات دسترسی به آن ضرورتی اجتناب ناپذیراست که این روزها در شرکت مخابرات ایلام بعنوان یکی از مهمترین وبزرگترین اپراتورهای خدمات دهنده اینترنت دیده نمی شود.

روزگاری شرکت مخابرات تنها شرکت انحصاری ارایه خدمات بود اما بر پایه سیاستهای دولت مبنی بر رقابت پذیرنمودن خدمات اینترنت آن هم با رویکرد بهبود کیفیت وسرعت خدمات، شرکتهای مختلفی در سطح کشور وبه تبع آن استان ایلام درحال فروش خدمات اینترنتی به مشترکین فعالند ،هرچند سرعت وکیفیت وپهنای باند ارایه شده آنان نیز هنوز تا ایده آلهای جهانی فاصله دارد اما تاحدودی از وضعیت بهتری نسبت به کیفیت خدمات اینترنت ورفع ورجوع مشکلات فنی موجود در مخابرات بهره مند هستندکه البته جای بسی تامل هم دارد!

حال این سوال مطرح است که شرکتی که از بزرگترین امکانات فنی وتجهیزاتی ،نیرویی وتاسیساتی وطولانی ترین شبکه فیبر نوری ومهمتراز همه حمایتهای دولتی برخوردار است چرا باید ارایه خدمات اینترنت وپشتیانی آن از سایر شرکتهای خصوصی موجود ضعیفتر ،بی کیفیت تر وعقب تر باشد؟!

بیشتر مردم استان ایلام بر پایه اعتمادی که به شرکت مخابرات داشته اند ،خدمات اینترنت خود رااز این شرکت خریداری نموده اند اما این شرکت در مقابل اعتماد مشترکین خود اقدام بایسته ای که رضایتمندی آنان را بدنبال داشته اند معمول نداشته اند وحتی درمقابل مشکلات واختلالات مداوم شبکه اینترنت وADSLپشتیبانی فنی لازم به عمل نیاورده اند.

حقیقتا درطول هفته اخیر قطع مکرر اینترنت وADSLدرسراسر استان ایلام باعث کلافگی وسردرگمی مشترکین پرتعداد این شرکت شده است وبسیاری در تماس با این رسانه ،از بروز اختلالات مداوم وقطع مکرر اینترنت ابراز گلمه مندی نمودند.

مخصوصا در روزهای جمعه و شنبه گذشته شبکه ADSL مشترکان مخابرات ایلام بصورت مکرر قطع می شد و این قطعی چند ساعته باعث بروز مشکلاتی برای استفاده کنندگان بویژه دستگاه های اجرایی و رسانه ها شده است.
قطع مکرر این شبکه در حالیست که هیچ یک از اپراتورهای امور مشترکان مخابرات ایلام با شماره تلفن های 32243131 و 32244141 پاسخگوی مردم نبودند و شماره این 2 خط در ساعت قطعی شبکه جوابگو نبود و امکان برقراری تماس و اطلاع از علت قطعی این شبکه برای مشترکان وجود نداشت.

این درحالیست که مدیر تجاری شرکت مخابرات ایلام در رابطه با قطعی اینترنت در روزهای جمعه و شنبه اظهار کرد: به منظور تغییرات در سخت افزار شبکه و ارتقای سطح آن و افزایش 50 درصدی پهنای باند با هدف رضایتمندی مشتری این شبکه در این 2 روز دچار قطعی مکرر و موقتی شده بود.
شعبان طاهری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هنگام عملیات تعویض شبکه مشکلات فنی ناخواسته ای به وجود آمد وای اکنون این نقص فنی رفع شده و شبکه اینترنت در حالت نرمال خدمات رسانی است.
وی در پاسخ به این سوال که چرا اطلاع رسانی به مشترکان صورت نگرفت، تاکید کرد: اطلاع رسانی در خصوص قطع شبکه از طریق نصب بنر در سطح شهر و همچنین تماس با برخی مشترکان صورت گرفت ضمن اینکه عملیات تعویض شبکه در روز تعطیل و ساعاتی که مشترکان کمتر از شبکه استفاده می کنند، انجام شد.

اما برخلاف اظهارات این مدیر ،اختلالات اینترنتی مشترکین ایلامی با گذشت سه روز از هفته جدید کماکان ادامه دارد وهیچ فردی نیز پاسخگویی رفع این مشکل نیست ،لازم به توضیح حتی درلحظه تنظیم این خبر اینترنت بطور کلی قطع و این خبر با مشقت فراوان واز طریق اینترنت تلفن همراه بر روی سایت قرار گرفت ،انتظار می رود مسئولین بجای شعار دادن عملا در راستای رفع نواقص گام بردارند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
فرمودن که روز تعطیل کمتر از اینترنت استفاده می کنیم؟!!! مطابق کدام مستندات؟ ما نیز شاهد کاهش سرعت بوده ایم نه افزایش
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار