معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت: فعالان حوزه آی سی تی (ICT)در این استان باید شناسایی و توانمند شوند.
کد خبر: ۲۶۵۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴ 25 July 2016

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت: فعالان حوزه آی سی تی (ICT)در این استان باید شناسایی و توانمند شوند.

به گزارش تابناک ایلام؛حشمت اله عسگری روز دوشنبه در نشست کمیته آی سی تی اظهار کرد: داشتن ترسیم درستی از فعالان این حوزه و برنامه ریزی برای حمایت و جذب آنان در قالب شرکت های دانش بنیان می تواند این افراد را توانمندتر و ایده های آنان را منجر به خلق ثروت و تجاری سازی کند.

وی افزود: در بخش توانمندی های آی سی تی با وجود برخورداری از 17 هزار فارغ تحصیل این رشته و هزینه هنگفتی که برای توسعه زیر ساخت های استان انجام گرفته اکنون باید با فکری فراتر از توسعه زیر ساخت ها بدنبال تجاری سازی و خلق ثروت و کارآفرینی از سوی این افراد باشیم.

عسگری تاکید کرد: استفاده بهتر از اینترنت، تلفن همراه، طراحی و ساخت برنامه های نرم افزاری و اپلیکیشن های متنوع در حوزه آی سی تی با همراهی ایده پردازان این بخش می تواند تحولی در حوزه ای سی تی استان ایجاد کند.

وی گفت: اکنون آی سی تی بعنوان یک بحث تازه و نو در همه بخش های خدماتی، صنعت، گردشگری، فرهنگ، هنر سایه انداخته و به بازار بزرگ خدمات اتصال دارد که براحتی می توان با استفاده از این ظرفیت به ایجاد اشتغال مبادرت کرد.

وی خواستار همراهی پارک علم و فناوری، مرکز اطلاعات و ارتباطات، مرکز فناوری و پژوهش بسیج و دانشگاه ها برای راه اندازی مراکز شتابدهی با همکاری بخش خصوصی در استان شد تا صاحبان ایده بتوانند ایده خود را به فعلیت برسانند و آن را به مرحله تجاری سازی سوق دهند.

عسگری یادآور شد: در مراکز شتابدهی حمایت کامل سخت افزاری و نرم افزاری در سه ماه به صورت کامل از صاحبان ایده انجام می شود که این حمایت ها به صورت مالی بلاعوض، تسهیلات ارزان قیمت و تامین مکان است که پس از تجاری شدن طرح 15 درصد درآمد آن به مرکز شتابدهنده اختصاص می یابد.

وی ابراز امیدواری کرد که با برنامه ریزی برای برگزاری منظم نشست های حوزه آی سی تی از این ظرفیت ویژه در راستای توسعه استان در بخش فناوری و ایجاد اشتغال مولد استفاده بهینه ای صورت گیرد.

در ادامه این نشست اعضا به بحث و بررسی پیرامون برگزاری استارآپ توسط دانشگاه ایلام در مهر ماه و همچنین راه اندازی مراکز شتاب دهنده در استان پرداختند./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار