اولین استارتاپ تخصصی فناوری مهرماه در ایلام برگزار می شود.
کد خبر: ۲۶۶۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰ 25 July 2016
اولین استارتاپ تخصصی فناوری مهرماه در ایلام برگزار می شود.

به گزارش تابناک ایلام؛عباس بیرامی روز دوشنبه در نشست کمیته آی سی تی استان ایلام اظهار کرد: با توجه به این شرایط و وجود 17 هزار دانش آموخته رشته ارتباطات و آی سی تی می توان به ارتقای این شاخص همت گمارد.

وی افزود: برای ساماندهی این افراد نیازمند تشکیل استارتاپ و مراکز شتابدهی و ایجا فضای کسب هستیم تا بتوانیم با پرورش ایده های خلاق و تجاری سازی آنها فضای کسب و کار استان را در حوزه آی سی تی بهبود بخشیم.

بیرامی تاکید کرد: شغل و سرمایه در حوزه آی سی تی هم زود ایجاد می شود و هم زود به نتیجه ممکن می رسد برای همین باید برای دستیابی و به فعلیت رساندن ایده های خلاق در این زمینه دست بکار شویم.

وی یادآور شد: بر اساس آمار سهم درآمد کشور در زمینه آی سی تی اکنون 350 هزار میلیارد ریال است که با توجه به جمعیت ایلام که کمتر از یک درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهد ما باید درآمدی در حدود 2 هزار و 800 میلیارد ریال در سال داشته باشیم اما اکنون این میزان در استان یک هزار و 500 میلیارد ریال است.

وی افزود: به منظور وارد کردن و افزایش ثروت در حوزه آی سی تی باید شرکت های دانش بنیان در استان تاسیس و راه اندازی کنیم و به فعالیت های آی سی تی در استان با کمک مراکز شتاب دهنده و پارک علم و فناوری شتاب بیشتری بدهیم تا ایده های افراد به تجاری شدن برسند و اشتغال و فضای کسب و کار رونق گیرد.

بیرامی اضافه کرد: اکنون 106 دفتر روستایی آی سی تی در استان تجهیز و فعال شده و در راستای خدمات رسانی بیشتر به مشترکان هزینه اینترنت نیز 16 تا 30 درصد نیز کاهش یافته است.

وی ابراز امیدواری کرد که با حمایت مجموعه مدیران ارشد استان و همراهی بیشتر دانشگاه ، پارک علم و فناوری و سایر دستگاه های فعال در حوزه آی سی تی جهش بزرگی در راستای توسعه آی سی تی استان رخ دهد.

اولین استارتاپ تخصصی فناوری مهرماه در ایلام برگزار می شود.

سرپرست پارک علم و فناوری ایلام نیز در این نشست از برگزاری اولین استارتاپ تخصصی در مهرماه با محوریت دانشگاه ایلام و پارک علم و فناوری استان و سایر حوزه های فعال در بخش ای سی تی خبر داد.

کامران طاهرپور اظهار کرد: استارتاپ یک سازمان موقت است که با هدف یافتن یک مدل کسب و کار تکرار پذیر و مقیاس پذیر بوجود آمده یعنی اینکه آن مدل کسب و کار که با هدف درآمد زایی ایجاد شده را بتوان بارها و بارها تکرار کرد و به ازای هر تکرار درآمد افزایش پیدا کند. یعنی در کلام ساده تر، بتوان محصول یا خدمت ارائه شده را تولید انبوه کرد.

وی در ادامه به حمایت و معرفی افراد فعال در حوزه آی سی تی در استان خبر داد و گفت: محور اصلی فعالیت های پارک علم و فناوری توسعه آی سی تی و حمایت از افراد نخبه و فعالان این بخش است.

طاهرپور افزود: اکنون چندین شرکت خوب که بیشتر آنان عضو هیات علمی دانشگاه ها هستند در زمینه تولید نرم افزار و اپلیکیشن فعالیت دارند و تیم های خوبی در این راستا تشکیل داده اند.

وی اضافه کرد: به منظور هدفمند کردن بیشتر فعالیت های حوزه آی سی تی و توسعه آن در استان و تخصصی کردن استارآپ ها نیازمند همگرایی دانشگاه، سایر ارگانهای دولتی، نظام صنفی رایانه، بخش خصوصی، فناوری اطلاعات و بسیج علم و فناوری هستیم.

طاهرپور گفت: روح دانش در همه حوزه ها و فعالیت اقتصادی و اجتماعی و همه جامعه وجود دارد و افراد فعال در حوزه آی سی تی که دارای ایده و خلاق هستند باید شناسایی و ایده آنان تجاری سازی شود.

وی تاکید کرد: باید به سمت تشکیل شرکت های دانش بنیان برویم و افراد خلاق را در این شرکت ها جذب، حمایت و معرفی کنیم و ایده های آنان را به فعلیت در آوریم./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار