مسئول روابط عمومی آتش نشانی ایلام گفت: عامل انسانی مهمترین علل آتش سوزی منابع طبیعی است.
کد خبر: ۲۶۶۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰ 25 July 2016

مسئول روابط عمومی آتش نشانی ایلام گفت: عامل انسانی مهمترین علل آتش سوزی منابع طبیعی است.


به گزارش تابناک ایلام؛روح الله همتی روز یکشنبه اظهار کرد: سازمان آتش نشانی در شهرستان ایلام 54 نیرو دارد که در سه ایستگاه شهری به وسیله 11 دستگاه خودرو مهار آتش آماده هرگونه خدمات رسانی در حوادث و آتش سوزی های درون شهری یا جنگل های بیرون از محدوده شهر را دارد.

وی افزود: مقابله با آتش سوزی در عرصه های طبیعی استان نیازمند مشارکت مردم و همکاری همه دستگاه های اجرایی است که تاکنون این همکاری با کمک مردم و دستگاه های اجرایی ایلام به بهترین شکل انجام شده است.

مسئول روابط عمومی آتش نشانی ایلام تاکید کرد: نیروهای سازمان آتش نشانی شهرداری ایلام آمادگی هرگونه کمک و همکاری در خصوص مهار آتش سوزی عرصه های جنگلی خارج از محدوده شهر هم را دارند.

وی با وجود این از کمبود امکانات و تجهیزات در ایستگاه های آتش نشانی شهر ایلام به عنوان مرکز استان خبر داد و گفت: سازمان آتش نشانی تنها در مراکز استان های کشور فعال است. 

همتی افزود: آتش نشانی ایلام متاسفانه فاقد دستگاه بالابر هیدرولیکی و برخی دیگر از تجهیزات پیشرفته مهار آتش است.

مسئول روابط عمومی آتش نشانی شهرداری ایلام با بیان اینکه در آتش سوزی های امسال و پارسال آتش نشانی نیز همراه دیگر دستگاه برای مهار و خاموش کردن آتش سوزی جنگل های ایلام حضور داشته است.

وی تاکید کرد: با توجه به فصل خشکی مراتع و زیر اشکوب جنگل های استان تدابیر لازم در سازمان آتش نشانی ایلام اندیشیده شده و با همه توان آماده کمک و یاری رسانی به مدیریت ستاد تحران استان است.

شهر ایلام مرکز استان 220 هزار نفر جمعیت دارد.

در چند سال گذشته به سبب بی توجهی برخی از طبیعت گردان هنگام روشن کردن آتش در مراتع صدها هکتار از جنگل های ارزشمند بلوط استان در آتش سوخت.

علت بیشتر آتش سوزی جنگل ها و مراتع استان عامل انسانی است ضمن اینکه گرما و خشکی کامل بوته زارها نیز می تواند در این زمینه نقش داشته باشد./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار