نماینده یزد در اولین نشست خبری:
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت شناخت اولویت‌های جدی استان، از نیاز بیش از 160 هزار میلیارد توماني برای طرح انتقال آب به یزد خبر داد.
کد خبر: ۲۷۳۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳ 06 August 2016
به گزارش تابناک یزد،سید ابوالفضل موسوی بیوکی امروز در جمع اهالي رسانه ضمن گراميداشت روز خبرنگار، به نقش رسانه‌ها در اطلاع یابی و اطلاع رسانی مسائل مختلف اشاره و  اظهار کرد: ارتباط مستمر با اصحاب رسانه یکی از راهکارهای موثر در راستای پیشبرد بیش از پیش اهداف نظام است.

وی در ادامه راجع به مباحث حائز اهمیت استان، تصریح کرد: مسئله آب اولویت اول پیگیری نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی است.

نمانیده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی مباحث تأمین،‌ توزیع و نوع مصرف آب را از جمله موارد در دستور کار مسئولان و نمانیدگان مجلس شورای اسلامی برای امسال دانست و بیان کرد: آب شرب مردم استان یزد به آب انتقالی متکی است.

موسوی بیوکی با اشاره به این که در حال حاضر سالانه بین 65 تا 64 میلیون مترمکعب آب از خط انتقالی به استان یزد وارد می‌شود، گفت: پایدار کردن مقدار آب انتقالی استان یزد، گام نخست نمایندگان استان در رابطه با تأمین آب شرب مردم استان است.

این مقام مسئول ادامه داد: ورود افراد مختلف به بحث انتقال یا عدم انتقال آب به استان یزد یکی از معضلات جدی در این مورد محسوب می‌شود و این در حالی است که مسئولیت تأمین و تخصیص آب هر استان،‌ فقط به عهده شورای تأمین آب کشور است.

نماینده مردم یزد و اشکذر با اشاره به ضرورت تهیه و تدوین برنامه‌ي آمایش استان، گفت: ایجاد رابطه‌ای منطقی بین آب کشاورزی،‌ شرب و صنعتی در استان یزد،‌ مستلزم تهیه برنامه آمایش استانی است.

وی با اشاره به این که بحث تأمین آب شرب و طرح خط دوم انتقال یکی از مباحث مطرح شده در جلسه مجمع نمایندگان استان یزد است،‌ اظهار کرد: مسئولیت پیگیری مسئله آب استان یزد به عهده نماینده مردم یزد و اشکذر گذاشته شده است.

موسوی بیوکی در بخش دیگری از سخنان خود تقویت شورای عالی سیاست‌گذاری آب در استان را از جمله اقدامات در دستور کار دانست و بیان کرد: بیش از 16 هزار میلیارد تومان برای انتقال آب به استان یزد بودجه نیاز است.

نماینده مردم یزد در مجلس دهم بحث امنیت،‌ اشتغال و اتباع را از دیگر موارد در دستور کار جدی مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و افزود: متأسفانه طبق بررسی‌های انجام شده،‌ آمار اتباع خارجی غیر مجاز در استان یزد بیشتر از تعداد اتباع خارجی مجاز است.

این مقام مسئول با اشاره به ضرورت شناخت اولویت‌های استان، ادامه داد: بحث اقتصاد مقاومتی و فرهنگ اسلامی از جمله دغدغه‌ها و اولویت‌های اجرایی نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی است.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ثبت بافت تاریخی شهر یزد به عنوان اولین شهر خشت خام جهان،‌ تصریح کرد: مسئولان و مردم باید بیش از پیش برای رسیدن به این مهم تلاش کنند.

موسوی بیوکی با تأکید بر اهمیت ساماندهی محل سکونت اتباع خارجی در استان یزد خاطرنشان کرد: نسبت حضور اتباع خارجی و غیر بومی در بافت تاریخی یزد بیشتر از افرا بومی استان است.

وی توجه بیش از پیش به مسائل مدیریت شهری را از دیگر موارد در دستور کار نمایندگان استان یزد در مجلس شواری اسلامی دانست و بیان کرد: بیش از 60 درصد مشکلات مردم یزد پیرامون مسائل شهری و محیط زندگی درون محله‌ای است.

به گزارش ایسنا،نماینده مردم یزد در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد اضافه شدن حوزه انتخابیه استان، گفت: طبق قانون هر 10 سال یک بار، تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی اضافه می‌شود و این در حالی است که از 25 سال گذشته تاکنون هیچ افزایشی در تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای هیچ کدام از استان‌های مورد نیاز انجام نشده است.

موسوی بیوکی در پایان سخنان خود با اشاره به افزایش 50 درصدی آمار گردشگران خارجی استان در سال 94 نسبت به زمان مشابه در سال‌های قبل از آن،‌ گفت: این افزایش آمار گردشگران خارجی نشانه وجود فرهنگ جذب گردشگر در استان است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار