معاون هماهنگی امور عمرانی استاندارایلام:
شاپور پولادی در جمع خبرنگاران گفت:به دلایل مختلف که عدم داشتن شغل پایدار مهمترین آن است جمعیت روستاهای ما کاهش یافته و در حال حاضر بالغ بر 65 درصد جمعیت استان در شهرها ساکن هستند.
کد خبر: ۲۷۳۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱ 06 August 2016

به گزارش تابناک ایلام
،مهندس پولادی معاونت عمرانی استاندار ایلام در جمع خبرنگاران ایلامی گفت:یکی از اهداف و اولویتهای نظام مقدس و دولت جمهوری اسلامی توسعه روستاهای استان و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها است .
 وی ادامه داد: حفظ و افزایش جمعیت نقاط روستایی خصوصا در مرزها از لحاظ امنیتی بسیار مهم است.
پولادی متذکر شد : به دلایل مختلف که عدم داشتن شغل پایدار مهمترین آن است جمعیت روستاهای ما کاهش یافته و در حال حاضر بالغ بر 65 درصد جمعیت استان در شهرها ساکن هستند.
وی به خدمات دولت به روستاییان اشاره کرد و افزود:640 روستا در استان ایلام داریم که برای 256 روستا دهیاری احداث شده و 63 روستا هم در دست احداث است.از سال 92 تا کنون 365 میلیارد ریال اعتبار به روستاها و دهیاری ها اختصاص یافته است.

پولادی در بخش دیگری از سخنان خود به  اقدامات صورت گرفته در زمینه ی عمران شهری اشاره کرد و گفت: از سال 92 تا کنون در طول سه سال 1700 میلیارد ریال اعتبار تحقق یافته به شهرداری ها اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: در بخش های حمل و نقل و مسکن و ساختمانهای دولتی نیز در این سه سال جمعا 800 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

معاون عمرانی استاندار ایلام در ادمه به پروژه های راه سازی مهم استان اشاره کرد و گفت: پیمانکار پروژه تونل قلاجه تا چهارشنبه گذشته فرصت داشته تا عملیات اجرایی تونل را ادامه دهد و به خاطر عدم تمکین خلع ید خواهد شد.در بحث پروژه بسیار مهم مسیر ایلام به کرمانشاه از سمت حمیل به کرمانشاه پروژه در حال انجام بوده و با توجه به حضور مهندس بهادری در مدیریت راه و شهرسازی این استان در اجرای پروژه سرعت خوبی ایجاد شده است.با اجرای این پروژه عملا 41 کیلومتر از مسیر ایلام به کرمانشاه کاسته خواهد شد.

وی متذکر شد: پروژه مهم تونل کبیر کوه هم یکب از سه مروژه منحصر به فرد در کشور بوده که به دست پیمانکاران بومی با سرعت مناسب در حال اجرا است. این پروژه تا کنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا کنون بیش از 30 میلیارد تومان اعتبار در این پروژه هزینه شده است .

پولادی تصریح کرد:پیشنهاد ایجاد آزادراه کرمانشاه به ایلام در دو محور کرمانشاه به حمیل و حمیل به ایلام داده شده و در حال رایزنی با بخش خصوصی هستیم.

نشست خبری معاون عمرانی استاندارامروز عصر در آخرین روزهای سال سوم عمر دولت تدبیر و امید و یکروز قبل از روز خبرنگار در محل دفتر مهندس پولادی برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
توسعه روستا؛منطقه محرم شعار است لطفا ازاین مطالب ...دیگه ننویسید که ماروستاییان دیگه خسته شدیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار