رئیس منابع طبیعی دره شهر گفت: براساس آمارهاونمودارها تا 10 سال آینده با جاری شدن هرگونه سیل باید منتظر فاجعه در این شهرستان بود.
کد خبر: ۲۷۶۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰ 12 August 2016
رئیس منابع طبیعی دره شهر گفت: براساس آمارهاونمودارها تا 10 سال آینده با جاری شدن هرگونه سیل باید منتظر فاجعه در این شهرستان بود.

به گزارش تابناک ایلام؛آرش مزبانی رئیس منابع طبیعی دره شهر گفت: خشکیدگی 60 درصدی حوزه منابع طبیعی شهرستان بعنوان بالاترین آمار خشکیدگی کشور به یک خطر وبحران جدی تبدیل شده است.

وی اظهار کرد: بیماری قارچ زغالی دلیل وجود این پدیده بی سابقه است که متاسفانه براحتی از طریق باد وباران نیز انتقال می یابد.

مزبانی افزود: برای کنترل این بیماری نیاز به یک عزم ملی داریم چرا که با این اعتبارات کم یک هکتارهم  قابل احیا نیست.

وی یادآور شد: بر اثرهمین خشکیدگیها سیل دهه 70 خسارات جانسوز و جبران ناپذیری را برای مردم دره شهر به یادگار گذاشت.

مزبانی تصریح کرد: براساس آمارها و نمودارها تا 10 سال آینده با جاری شدن هرگونه سیل باید منتظر فاجعه در این شهرستان بود.

وی اجرای طرحهای آبخیز داری را برای جلوگیری از این بحران مناسب دانست و افزود: متاسفانه به دلیل قطع اعتبار و تسهیلات زمینهای فرسوده دردولت قبل  بیش از یکهزارو 500 پرونده ابخیز داری دراین شهرستان بلاتکلیف  مانده است.

رئیس منابع طبیعی دره شهربا اشاره به خشکیدگی بلوط خاطرنشان کرد: بیش از 100 هکتارپروژه عملیات بهداشتی شامل حذف سرشاخه ها و طرح عملیات پرورش بهداشتی زیرنظرکارشناسان برای مبارزه با این پدیده انجام گرفته است.


منبع:سیمره خبر

 


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Israel
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
سلام..از اینکه شما بر خلاف سایتهای دیگه اخبارو با منبع میزنید نشانه شخصیت و حرفه ای گری شماست..اینجوری ما به شما بیشتر اعتماد داریم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار