دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در واکنش به خبر منتشره از سایت خبری تحلیلی تابناک ایلام ،جوابیه ای به این سایت ارسال کرده است که با استناد به قانون مطبوعات عینا منتشر می گردد
کد خبر: ۲۷۶۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸ 12 August 2016
دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در واکنش به خبر"چرا منشور اخلاقی بیماران دربیمارستانهای ایلام زیرپا گذاشته می شود؟"  منتشره از سایت خبری تحلیلی تابناک ایلام ،جوابیه ای به این سایت ارسال کرده است که با استناد به قانون مطبوعات عینا منتشر می گردد:

بسمه تعالی

جوابیه دانشگاه علوم پزشکی به سایت تابناک ایلام

وظیفه شناسی و وجدان کاری اولویت کاری پرسنل مراکز درمانی است

در مطلبی که در تاریخ هفتم مرداد ماه با "چرا منشور حقوق بیماران در بیمارستان های ایلام زیر پا گذاشته می شود"در سایت تابناک منتشر گردیده که نگارنده آن به منشور حقوق بیمار به خوبی اشاره نموده و با مراجعه به این حقوق و ماده ها و تبصره های مربوط به آن خواسته است بی مسئولیتی و بی کفایتی را به مسئولان و کارکنان بیمارستان ها و مراکز درمانی نسبت دهد اما غافل از اینکه در قالب اجرای طرح تحول نظام سلامت در سطح استان بیش از 3 برابر جمعیت استان از این خدمات بهره مند شده و رضایت بالای 85 درصدی را برای حوزه سلامت به بار آورده است. تحسین همواره و پی درپی مسئولان ارشد کشوری و استانی از اجرای این طرح در استان به خوبی نشانگر تلاش و مسئولیت پذیری کارکنان مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خصوصاً بیمارستان ها و مراکز درمانی بوده است.

بیمار مورد نظر جناب آقای علیرضا فریادیان پس از مصدوم شدن توسط تسمه بالابر در شهر سرابله مستقیماً با خودروی شخصی به بیمارستان امام علی(ع) سرابله مراجعه نموده و طبق گفته های رئیس این بیمارستان، توسط پزشک اورژانس ویزیت گردیده و پانسمان فشاری و دیگر اقدامات لازم برای قطع خونریزی و جلوگیری از عفونی شدن جای زخم برای فرد مصدوم انجام می گیرد. پس از این اقدامات پزشک اورژانس بیمار را به بیمارستان امام خمینی(ره) ایلام در راستای ادامه و تکمیل مراحل درمان ارجاع می دهد. در این بیمارستان تمامی خدمات و اقداماتی که بیمار مصدوم لازم داشته را به وی ارائه شده است. در مرحله بعد این حادثه آقای علیرضا فریادیان به بیمارستان امام(ره) ایلام مراجعه می نماید و در اورژانس بستری می شود و زیر نظر متخصص طب اورژانس مرحله درمان وی آغاز می شود. پس از طی مراحل اولیه و پذیرش وی در بیمارستان و انجام امور مربوطه، متخصص طب اورژانس مصدوم را به متخصص ارتوپدی معرفی می کند و در نوبت عمل جراحی قرار می گیرد. این نکته را هم باید متذکر شد که متخصص ارتوپدی همراهان بیمار مصدوم را از قطع انگشت حتمی آگاه می سازد اما همراهان با دید تردید به قضیه نگریسته و خواهان مشورت و رایزنی با پزشکان شاغل در بخش خصوصی در مطب های سطح شهر می شوند. ضمن اینکه در این مدت که بیمار بستری و در نوبت عمل جراحی قرار گرفته، متخصص ارتوپدی نیز از همکاران و پزشکان همکار نیز مشورت می گیرد و نظر قطعی آنان در رابطه با قطع حتمی انگشت دست جویا می شود. پس از انجام مشاوره های پزشکی همراهان با پزشکان بخش خصوصی سطح شهر به بیمارستان برگشته و خواهان عمل جراحی مصدوم خود می شوند و اعلام می دارند که نظر پزشکان بخش خصوصی با نظر متخصص ارتوپدی بیمارستان همراستا می باشد و همگی بر روی قطع انگشت مصدوم اتفاق نظر دارند. اکنون که قطع شدن انگشت دست آقای فریادیان حتمی و قطعی گردیده، همراهان برگه رضایت عمل جراحی وی را امضاء می کنند و پس از طی گذشت نیمساعت فرد مصدوم از اتاق عمل خارج می شود اما انگشت وی طبق نظر پزشکان معتمد همراهان و نظر متخصص ارتوپدی بیمارستان به منظور حفظ سلامت مصدوم قطع گردیده است.این تمام ماجرایی است که مصدوم جناب آقای فریادیان در بیمارستان تجربه نموده است.

لازم به ذکر است که مدت 6 ساعتی که از ورود بیمار به بیمارستان در مطلب این سایت درج شده و به بیمار خدمتی نشده اولاً در همان مدتی که ایشان در بیمارستان به عنوان مصدوم حاضر بوده اند، مشاوره های لازم و اقدامات پیش از عمل و سایر کارهای پزشکی و بیمارستانی برای ایشان انجام شده و ثانیاً متخصص ارتوپدی و دیگر اعضای تیم اتاق عمل به این دلیل اقدامی برای عمل جراحی فرد مصدوم ننموده اند که همراهان وی برگه رضایت انجام عمل جراحی را امضاء ننموده و برای کسب تکلیف و رایزنی و مشاوره بیشتر و کسب اطلاعاتی در رابطه با قطع شدن و یا عدم قطع انگشت فرد مصدوم به خارج از بیمارستان عزیمت نموده و در مطب های پزشکان و متخصصان سطح شهر به دنبال نموده اند.

مرام و مسلک همکاران ما در مراکز بیمارستانی بر اساس وظیفه شناسی و حس نوعدوستی وقتی بیماری شرایط حاد و خطرناکی داشته باشد، هیچگاه وی را به حال خود رها نمی کنند و بر اساس وجدان کاری ازآنچه را که به عنوان وظیفه بر عهده آنان باشد، در حق بیمار دریغ نخواهند نمود.




اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
واقعا وضع بیمارستان های ایلام بد است وبه مریض کوچکترین اهمیتی نمی دهند دیگر کار های خود را توجیح نکنید چون همه می دانند وضع بیمارستان های ایلام چطور است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار