استاندار ایلام گفت:رئیس مجلس شورای اسلامی در زمان رای گیری موضوع تصویب نهایی منطقه آزاد مهران در مجلس گذشته حضور نداشتند و همین عامل باعث شد تا آرای مورد نیاز کسب نشود در حالیکه نظر مثبت ایشان می توانست در موافقت سایر نمایندگان نیز موثر باشد.
کد خبر: ۲۷۶۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳ 13 August 2016
 به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مروارید  با اشاره به دیدار هفته گذشته خود با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مهمترین موضوعی که در این دیدار مورد تاکید قرار گرفت لایحه ارسالی دولت مبنی بر تبدیل مهران به منطقه آزاد تجاری و صنعتی بود.

وی افزود: با توجه به نقش تعیین کننده آقای لاریجانی و اعتماد عموم نمایندگان به ریاست مجلس، تلاش کردیم تا از جایگاه و وجهه ایشان برای جلب نظر و رای مثبت سایر نمایندگان به این لایحه استفاده کنیم.

مروارید تاکید کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی در زمان رای گیری این موضوع در مجلس گذشته حضور نداشتند و همین عامل باعث شد تا آرای مورد نیاز کسب نشود در حالیکه نظر مثبت ایشان می توانست در موافقت سایر نمایندگان نیز موثر باشد.

استاندار ایلام یادآور شد: رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار قول دادند هنگام بررسی نهایی در صحن علنی حضور داشته باشند و در این مدت نیز رایزنی هایی را با مرکز پژوهش های و کمیسیون های مربوطه برای جلب نظر موافق آنان در تصویب لایحه مناطق آزاد جدید انجام دهند.

به گفته وی، جو حاکم بر مجلس در خصوص تصویب مناطق آزاد جدید به نسبت دوره گذشته بهتر است ولی این وضعیت شکننده است چون در زمان تصویب یک فوریت این طرح 131 نفر رای مثبت دادند که باید تلاش کنیم با رایزنی با نمایندگان سایر استان ها این تعداد در زمان رای گیری نهایی بیشتر شوند.

وی اضافه کرد: لایحه ایجاد مناطق آزاد جدید هم اکنون در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی است و امیدواریم با همراهی مجمع نمایندگان استان ایلام بتوانیم زمینه تصویب منطقه آزاد تجاری و صنعتی مهران را فراهم کنیم.

استاندار ایلام همچنین به دیدار خود با وزیر جهاد کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: پیگیری ایجاد 14 ایستگاه پمپاژ آب مزارع کشاورزی از مهمترین موضوع هایی بود که در این دیدار مورد تاکید قرار گرفت.

مروارید افزود: تکمیل این طرح ها با اعتبارهای دولتی و استانی بیش از 10 سال زمان می برد که در این دیدار بر استفاده از تسهیلات بانکی و اعتبار ویژه وزارتخانه برای سرعت بخشی در اجرای آنها تاکید شد.

وی یادآور شد: قرار بود هفته گذشته هیاتی متشکل از معاون وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان بانک کشاورزی به منظور بررسی روند اجرای این طرح به استان سفر کنند که بدلیل لغو شدن پرواز به هفته جاری موکول شد.

استاندار ایلام تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی اجرای طرح های متعددی به منظور توسعه اراضی کشاورزی آبی را در استان ایلام در دستور کار دارد که مهمترین آن طرح های سامانه گرمسیری در اراضی شهرستان دهلران و توسعه کشت محصولات باغی، کلزا و چغندر قند است.

مروارید گفت: سطح زیر کشت زمین های آبی کشاورزی استان هم اکنون حدود ۷۰ هزار هکتار است که در صورت بهره برداری از طرح های جدید این مقدار تا پایان سال آینده به سه برابر افزایش می یابد./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ارتا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
سلام
مهران یه منطقه بیابانی بیشتر نیست ادم توش زندکی نمیکنن انکار زامبی ان منطقه ازاد اونجا چطور اخه ای خدا هههههه میخوایید بزنید اونجا بیشتر بخاطر ایلام قابل توجه دهلران هم مایه افتخار استانه یه کم بهش اهمیت بدید مسولین ایلامی هم شهرستان خودته خودتون رو سربلند میکنید سپاس
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
طوری میگی مهران بيابانيه انگار دهلران بهشت عدنه . هر کی از شهر شما ميگذره باید دماغش رو بگیره تا بوی اون چشمه های قيرتون خفش نکنه . همین نگاه های حسادت آمیز شماست که نميذاره این استان پیشرفت کنه .
مهران با افتخار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
جای تأسفه که به شهرستان مهران که همسایه دهلران هست حسودی میکنید.دهلران چندتاخیابان باریک و یک بافت شهری فرسوده وقدیمی داره.شما که خودتون جزو استان خوزستان میدونید خودفروخته های حسود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
حسود ا هر چی بگین فایده ای نداره تموم ایران فقط مهران و میشناسن وبس.
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
حسود ا هر چی بگین فایده ای نداره تموم ایران فقط مهران و میشناسن وبس.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار