یک کارشناس امور اقتصادی در ایلام افزایش صادرات و دسترسی به بازارهای جهانی را یکی از اهداف اصلی راه اندازی مناطق آزاد برشمرد و گفت: مهران دارای شرایط ویژه ای برای تبدیل شدن به منطقه آزادی تجاری است.
کد خبر: ۲۷۷۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵ 14 August 2016
یک کارشناس امور اقتصادی در ایلام افزایش صادرات و دسترسی به بازارهای جهانی را یکی  از اهداف اصلی راه اندازی مناطق آزاد برشمرد و گفت: مهران دارای شرایط ویژه ای برای تبدیل شدن به منطقه آزادی تجاری است.

به گزارش تابناک ایلام؛مهرداد حسینی نیا اظهار کرد: ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی در مهران می تواند تاثیر زیادی بر اشتغال زایی جوانان جویای کار استان داشته باشد.

وی افزود: با تصویب و فعال شدن مهران به عنوان منطقه آزاد تجاری و صنعتی زمینه اشتغال مستقیم جمعیت بالایی از مردم ایلام، اشتغال غیرمستقیم شمار زیادی از ساکنان استان های همسایه در حوزه حمل و نقل، مشاغل خدماتی فراهم شود.

حسینی نیا بهبود وضعیت اقتصادی، توسعه سرمایه گذاری، جذب فعالان اقتصادی داخلی و خارجی، امنیت و ثبات بیشتر در منطقه، ایجاد اشتغال، تحرک و پویایی در بین مردم مرزنشین برای استقرار در مرزهای کشور را از مزایای تصویب منطقه آزاد تجاری مهران برشمرد.

این کارشناس اقتصادی افزایش صادرات و دسترسی به بازارهای جهانی را یکی دیگر از اهداف اصلی راه اندازی مناطق آزاد برشمرد و گفت: مهران دارای شرایط ویژه ای برای تبدیل شدن به منطقه آزادی تجاری است.

مرز بین المللی مهران یکی از مرزهای پرتردد زائران حسینی در ایام اربعین بشمار می رود و سالانه هزاران تن کالا به ارزش بیش از یک میلیارد دلار از طریق این مرز به کشور عراق صادر می شود و از مزیت کوتاهی و امنیت به مرکز عراق برخوردار است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بهزاد
|
Canada
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
اردبیل با وجود داشتن دشت مغان شرایطش ویژه تر از مهران است.کشت و صنعت پارس یعنی ایران
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار