رئیس دادگستری آبدانان گفت: با اجرای طرح تعامل بانک ها با دستگاه قضایی در روزهای آینده 6 نفر از زندانیان معسر مالی این شهرستان پس از چند سال تحمل مجازات از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده باز می گردند.
کد خبر: ۲۷۸۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸ 16 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ابراهیم سبزواری عصر دوشنبه در نشست با مدیران و سرپرستان بانک های استان ایلام اظهار کرد: هم اکنون 50 نفر در این شهرستان که نتوانسته اند دیون خود را به بانک ها پرداخت کنند با شکایت بانک در زندان بسر می برند.

وی افزود: این محکومان از قشرهای مختلف مردم هستند که در سال های گذشته از تسهیلات بانکی در قالب عقود اسلامی برای انجام کارهای دامداری، کشاورزی، خدمات و مضاربه استفاده کرده ودند که به علت پدبده خشکسالی و تحمل خسارت قادر به پرداخت اقساط خود نشده بودند.

سبزواری با اشاره به آسیب ها و مشکلات خانواده زندانیان تاکید کرد: با هماهنگی و مساعدت سرپرستان بانک های ملت، تجارت، صادرات و پست بانک قسمتی از بدهی محکومان در قالب جرایم دیرکرد، هزینه های دادرسی و سود وام این افراد بخشوده می شود.

وی با تشکر از همکاری بانک ها برای رفع مشکلات محکومان مالی بدهکار بانک یادآور شد: بخشی از بدهی این زندانیان مالی نیز از طریق انجمن حمایت از زندانیان و ستاد دیه استان ایلام پرداخت می شود.

رئیس دادگستری آبدانان گفت: مابقی بدهی این افراد نیز توسط شعب شهرستانی بانک ها در قالب اعطای تسهیلات کم بهره با سررسید چهارساله پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به سیاست زندان زدایی و کاهش آمار زندانیان از سوی قوه قضاییه اضافه کرد: با اجرای
طرح تعامل بانک ها با دستگاه قضایی در روزهای آینده 6 نفر از زندانیان معسر مالی این شهرستان پس از چند سال تحمل مجازات از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده باز می گردند.

سرپرست بانک ملت استان ایلام نیز در این نشست گفت: به همه مدیران شعب بانک در شهرستان ها اعلام شده است بعد از این نسبت به رفع مشکل بدهکاران ناتوان در داخل شعبه نهایت همکاری را داشته باشند و از معرفی این دسته از مشتریان به دستگاه قضایی خودداری کنند.

هوشنگ کریمی با استقبال از طرح رئیس دادگستری آبدانان در خصوص فراهم کردن شرایط برای آزادی زندانیان بدهکار بانک ها افزود: بانک ملت نسبت به حل مشکل آن دسته از بدهکاران بانکی که صداقت و عدم توان مالی آنان توسط دادگستری تایید شود از طریق بخشودگی جرایم دیرکرد، هزینه های دادرسی و اعطای تسهیلات قرض الحسنه با سررسید چهارساله با هماهنگی شعبه مرکزی اقدام می کند.

مسئول انجمن حمایت از زندانیان آبدانان هم در این نشست اظهار کرد: در یکسال گذشته با مساعدت خیران منطقه و جمع آوری 700 میلیون ریال 11 نفر از زندانیان مالی و جرایم غیرعمد شهرستان آبدانان آزاد شدند.

یاور طاهری از توزیع سه نوبت بسته غذایی به ارزش 350 میلیون ریال میان خانواده زندانیان خبر داد و یادآور شد: با هماهنگی دادگستری آبدانان و مساعدت مدیران و سرپرستان بانک های استان ایلام و استفاده از اعانات مردمی امسال 13 نفر دیگر از محکومان مالی واجد شرایط از زندان آزاد می شوند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار