معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام گفت:ایلام از لحاظ نسبت جمعیت به تعداد جامعه ایثارگری رتبه نخست کشور را دارد که همین عامل لزوم تلاش مسئولان دوایر دولتی را برای حفظ شان و جایگاه و خدمات رسانی به این افراد دو چندان می کند.
کد خبر: ۲۷۹۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱ 16 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛حسین کلانتری روز سه شنبه در نشست با مشاوران امور ایثارگران دستگاه های اجرایی استان اظهار کرد: رشادت های جامعه ایثارگران در طول سال های پس از پیروزی انقلاب بویژه دوران جنگ تحمیلی دشمنان را از دستیابی به اهداف خود عاجز کرد و همین روحیه رمز پیروزی انقلاب در برهه های حساس و گردنه هاس سخت پیش روی نظام بوده است.

وی افزود: امروز و در دوران ثبات و اقتدار نظام مقدس اسلامی جامعه ایثارگران و خانواده های معزز آنان با مشکلات بسیاری بویژه از نظر معیشتی روبرو هستند که باید حداکثر تلاش و اهتمام برای رفع این معضلات صورت گیرد.

معاون استاندار ایلام ادامه داد: قوانین متعددی برای حمایت از جامعه ایثارگران به تصویب رسید که برخی از آنان در پیچ و خم های اداری در نحوه اجرا روبرو می شوند که مشاوران امور ایثارگران دستگاه ها باید با مطالعه دقیق قوانین اجرایی شدن آنها را پیگیری کنند تا حقی از این عزیزان پایمال نشود.

کلانتری یادآور شد: ایلام از لحاظ نسبت جمعیت به تعداد جامعه ایثارگری رتبه نخست کشور را دارد که همین عامل لزوم تلاش مسئولان دوایر دولتی را برای حفظ شان و جایگاه و خدمات رسانی به این افراد دو چندان می کند.

وی تاکید کرد: امروز نیز مقام معظم رهبری در راس نظام خود متعلق به جامعه ایثارگران است و رئیس جمهوری نیز با وجود مشغله بسیار دیدار هفتگی با خانواده های شهدا و ایثارگران را در برنامه های خود رعایت می کنند که نشان دهنده اهمیت توجه به این قشر در سربلندی و عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام اضافه کرد: ارائه خدمت به ایثارگران باید بدور از نگاه ترحمی بوده و همه خود را نسبت به تکریم و تعظیم آنان ملزم بدانند چرا که این قشر خدمتگزار در سخت ترین بحران های پیش روی نظام با فدای عزیزترین سرمایه خود در راستای دفاع از آرمان های نظام تلاش کردند و امروز به همه مردم و مسئولان واجب است خدمتگزار این عزیزان باشند.

مشاور امور ایثارگران استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: به جز نیروی انتظامی سایر دستگاه های اجرایی استان نسبت به ارائه گزارش عملکرد حوزه ایثارگران خود اقدامی انجام نداده اند.

جواد رحیمی مقدم افزود: اجرای ماده 51 در احکام کارگزینی کارکنان ایثارگر دستگاه های اجرایی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده که بر این اساس 25 درصد به حقوق فرزندان شهدا و جانبازان بالای 25 درصد افزوده می شود ولی برخی ادارات در اجرای آن کوتاهی می کنند و برخی نیز توپ را به زمین سازمان مدیریت می اندازند.

وی یادآور شد: مشاور امور ایثارگران هم اکنون در تعدادی از دستگاه ها وجود ندارد در حالیکه این موضوع دارای محمل قانونی است، همچنین تعدادی از دانشجویان ایثارگر برای تسویه حساب با دانشگاه های محل تحصیل خود دچار مشکل هستند که امیدواریم با همراهی هرچه مسئولان ذیربط این مشکل برطرف شود./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار