مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام گفت:در سالگرد زلزله آبدانان می‌توان گفت بسیاری از تخریب‌های صورت گرفته توسط زلزله در حال حاضر به خوبی بازسازی شده و روند بازسازی مناطق زلزله‌زده استان به مراحل پایانی خود رسیده است و دولت در این خصوص تمام تلاش خود را در استان صورت داده است.
کد خبر: ۲۷۹۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰ 17 August 2016

به گزارش تابناک ایلام، احمد کرمی، مدیر کل بحران استان ایلام اظهار داشت: برای بازسازی مناطق زلزله‌زده استان ایلام در مجموع 340 میلیارد تومان اختصاص یافته است.


مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام گفت: این اعتبارات در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه، کمک‌های بلاعوض و اعتبارات عمرانی به استان ایلام جهت بازسازی مناطق زلزله ایلام اختصاص یافته است.


این مسؤول خاطرنشان کرد: در همین رابطه بیش از 4 هزار و 650 واحد مسکونی به صورت کامل بازسازی شده و بیش از 18 هزار و 120 واحد نیز تعمیرات اساسی در آنها صورت گرفته است که نشان از حجم فعالیت‌های عمرانی صورت گرفته در مناطق زلزله‌زده استان ایلام دارد.


وی اظهار داشت: این تعداد واحد مسکونی از 200 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و ارزان‌قیمت استفاده کرده‌اند و البته بیش از 34 میلیارد ریال نیز کمک‌های بلاعوض به مناطق زلزله‌زده اختصاص یافته است.


مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام در خصوص اعتبارات عمرانی نیز خاطرنشان کرد: بیش از 64 میلیارد تومان اعتبار عمرانی به مناطق زلزله‌زده استان اختصاص یافته که از این میزان بیش از 50 درصد آن محقق شده است.


کرمی ادامه داد: پروژه‌های مختلفی در قالب اعتبارات عمرانی بازسازی شده است که از جمله آن می‌توان به احداث، بازسازی و مقاوم‌سازی فضاهای آموزشی، بهسازی راه‌های ارتباطی، مساجد، اجرای پروژه‌های آبرسانی، اصلاح و توسعه شبکه‌های برق مناطق شهری و روستایی و مراکز درمانی و بهداشتی اشاره کرد.


وی با اشاره به کمک‌های انجام شده به شهرداری‌ها تصریح کرد: در بحث عمران شهری به شهرداری‌های مناطق زلزله‌زده استان ایلام بیش از 8 میلیارد تومان اعتبارات اختصاص یافته است.


این مسؤول اضافه کرد: از 340 میلیارد تومان اعتبار مصوب زلزله در استان ایلام تاکنون در قالب تسهیلات ارزان قیمت، کمک‌های بلاعوض و اعتبارات عمرانی بیش از 266 میلیارد تومان تخصیص یافته و محقق شده است.


مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام با اشاره به معافیت پرداخت عوارض و پروانه ساخت برای واحد مسکونی ادامه داد: با هماهنگی‌هایی که با وزارت کشور و شهرداری‌ها صورت گرفته در این خصوص نیز پرداخت‌هایی انجام شد تا هم‌استانی‌ها در بحث صدور مجوز مشکلی نداشته باشند و تلاش دولت برای ساخت و ساز در مناطق زلزله‌زده و تسهیل امور در استان بی‌سابقه بوده است و مدیریت بحران کشور در این خصوص توجه ویژه‌ای به استان داشته است./م



منبع:ایلام بیدار



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار