قائم مقام سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با قدردانی از تلاش های انجام شده گفت: حضور و تردد جمعیت 2 میلیونی زائر اربعین حسینی در بازه زمانی چند روزه درشهرهای مرزی و کم جمعیت استان ایلام نیازمند تلاش جهادی برای ایجاد خدمات و تامین زیرساخت ها و خدمات رفاهی مورد نیاز است.
کد خبر: ۲۸۰۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱ 18 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛خلیل راحتی که روز چهارشنبه از خروجی های مرزی استان ایلام درارتباط با اماده سازی انها برای میزبانی و تردد حدود 2 میلیون زائر اربعین حسینی بازدید می کرد بعد از مرز مهران به شهرستان دهلران عزیمت کرد و در جریان مراحل راه اندازی خروجی چیلات قرار گرفت.

وی با قدردانی از تلاش های انجام شده گفت: حضور و تردد جمعیت 2 میلیونی زائر اربعین حسینی در بازه زمانی چند روزه درشهرهای مرزی و کم جمعیت استان ایلام نیازمند تلاش جهادی برای ایجاد خدمات و تامین زیرساخت ها و خدمات رفاهی مورد نیاز است.

قائم مقام سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور همچنین از امادگی این سازمان برای ارائه خدمات تسهیل تردد زائران در قالب مصوبات ستاد اربعین حسینی (ع) خبر داد.

در شرایط تردد میلیونی زائران اربعین حسینی (ع) از طریق مرز مهران در چندسال گذشته که احتمال تکرار و افزایش ان درسال جاری می رود استاندار ایلام به تازه گی از احتمال استفاده از مرز چیلات برای تردد زائران اربعین حسینی (ع) خبر داد درحالیکه پیشتر روند اماده سازی این مرز تحت عنوان بازارچه تجاری مطرح شده بود.

فرماندار دهلران نیز درجریان این بازدید با اعلام روند انجام فعالیت ها از تلاش برای فراهم شدن زیر ساخت ها در مرز چیلات با هدف تکمیل شدن و اماده سازی ان تا اربعین حسینی ( ره ) خبر داد.

امیدعلی سبزی اظهار کرد: تلاش شبانه روزی مدیران، شرکت ها، بخش خصوصی و شهرداری ها حاکی از عزم همگانی برای اماده سازی و فراهم کردن امکانات مرزچیلات برای میزبانی و تردد زائران است.

به اظهار وی اجرای طرح هایی نصب کانتیرهای مجهز به وسایل خنک کننده ، فیبر نوری، نصب تیرهای برق و تامین روشنایی، محوطه سازی 50 هکتاری و راهسازی خروجی مرزی چیلات بسرعت درحال اجرا است.

وی افزود: تامین آب شرب سیار برای کوتاه مدت از طریق منابع ذخیره و تامین اعتبار برای بلند مدت و احداث سرویس های بهداشتی مناسب از دیگر اقدام های درجریان مرز چیلات است.

فرماندار دهلران با ذکر اینکه بزودی تحولات خوبی در تامین زیر ساخت های مرز چیلات اتفاق می افتد اعلام آمادگی کرد : در اربعین حسینی امسال مرز چیلات مهیای آغاز تردد زائران کربلای معلی است.

معاون عمرانی استاندار ایلام، امام جمعه دهلران نیز در این بازدید خلیل رحمانی را همراهی کرده و اخرین اقدام های انجام شده در استان ایلام و شهرستان های مهران و دهلران را برای میزبانی زائران اربعین حسینی تشریح کردند./ف
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
در هر صورت دوباره مشکل ترافیک اربعین در مهران اتفاق می افتد و بهترست مرز چیلات را زودتر راه اندازی کنند.
8 خروجی مرزی ایران با عراق دارد و بغیر از مهران و چذابه مابقی هیچ نقشی در اربعین ندارند و حالا دولت هی این دست و اون دست میکنه، خوب این مرز چیلات را که در صورت راه اندازی به اربعین کمک بزرگی خواهد کرد رو چرا راه نمیندازید؟ منتظر چی هستین؟ استان ایلام با قرار گرفتن در مسیر عتبات عالیات به بیش از یک مرز رسمی نیاز دارد. بابا کارشناستون کجان؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار