استاندار ایلام ؛خواستار هماهنگی و تعامل بین دستگاه‌های ملی و استانی در مدیریت اربعین شد و با انتقاد از استان‌های معین ایلام در ستاد اربعین، اظهار کرد: با وجود پیگیری‌های صورت گرفته، این استان‌ها هنوز اقدام خاصی در ایلام انجام نداده‌اند.
کد خبر: ۲۸۱۰۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱ 20 August 2016

استاندار ایلام و معاونان در جلسه کمیته استانی ستاد اربعین ضمن تشریح آخرین فعالیت‌های انجام‌گرفته، از دغدغه‌های خود برای این همایش بزرگ گفتند.

به گزارش تابناک  ایلام؛ مهندس «محمدرضا مروارید» - استاندار - خواستار هماهنگی و تعامل بین دستگاه‌های ملی و استانی در مدیریت اربعین شد و با انتقاد از استان‌های معین ایلام در ستاد اربعین، اظهار کرد: با وجود پیگیری‌های صورت گرفته، این استان‌ها هنوز اقدام خاصی در ایلام انجام نداده‌اند.

استاندار ایلام با بیان اینکه با توجه به پتانسیل‌های موجود در مرز چیلات، تمهیداتی اتخاذشده که در اربعین امسال از ظرفیت این مرز استفاده شود، اضافه کرد: با توجه به مسافت یکسان شهرهای مهران و دهلران تا شهر بدره عراق، مرز «چیلات» در آینده‌ی نزدیک به یک مسیر پرترافیک تبدیل خواهد شد.

رییس کمیته استانی ستاد اربعین در خصوص چاره‌اندیشی جهت ارتقاء ظرفیت پایانه مرزی مهران، گفت: طبق توافقات صورت گرفته با سازمان راهداری و گمرک کشور، در تلاش هستیم با جابجایی پایانه کالایی، از ظرفیت این پایانه جهت تردد زائرین اربعین در سنوات آینده استفاده کنیم.

وی با اشاره به مشکلات اعتباری در کشور، ادامه داد: لازم است با استفاده از وضعیت موجود و امکانات سایر استان‌ها، اربعین امسال را به خوبی مدیریت و خدمات لازم را به زائرین ارائه کنیم.

استاندار ایلام خواستار ساماندهی کمربندی غربی مهران جهت ترددهای اضطراری شد و گفت: خوشبختانه با وجود مشکلات مالی، کارهای خوبی در استان صورت گرفته که امیدواریم در اربعین سال جاری خدمات بهتری به زائران ارائه شود.

نگاه به مرز «چیلات» ملی است

«حسین کلانتری» - معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام هم خواستار تلاش مسؤلین دستگاه‌های اجرایی جهت تأمین نیازمندی‌های مدیریت اربعین شد.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت و توان سپاه برای پشتیبانی کمیته‌های ستاد اربعین استفاده خواهد شد، افزود: طرح جامع امنیتی اربعین تهیه و تصویب شده است.

کلانتری در خصوص مرز چیلات نیز عنوان کرد: نگاه مسئولان استان به مرز چیلات، استانی یا منطقه‌ای نیست، بلکه ملی است که با توجه به شرایط موجود، راه‌اندازی مرز چیلات یک اضطرار است که باید انجام پذیرد.

جانمایی محل‌ استقرار موکب‌ها از «ارغوان» تا پایانه

مهندس «شاپور پولادی» - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام نیز در این نشست از انجام اقدامات مناسب در زمینه تأمین زیرساخت‌های اربعین در استان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات مناسبی در زمینه تأمین زیرساخت‌های اربعین صورت گرفته است، افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته در مرز چیلات، برق مورد نیاز آن تأمین و در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز، امکان آسفالت مسیر نیز تا قبل از اربعین وجود دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام از جانمایی محل‌های استقرار موکب‌ها از میدان ارغوان شهر ایلام تا پایانه مرزی مهران خبر داد و تأکید کرد: به منظور جلوگیری از بی‌نظمی و مشکلات ترافیکی لازم است از استقرار موکب در نقاط خارج از محل‌های مشخص شده خودداری شود.

وی در خصوص مسیر ارتباطی ایلام به مهران نیز گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، از ایلام تا روستای مهدی‌آباد چهارخطه خواهد شد، تلاش می‌شود از سه‌راهی صالح‌آباد تا روستای گلان، به منظور رفع مشکلات ترافیکی، یک خط به جاده مذکور اضافه شود و چهار خطه کردن سد آل‌اسحاق تا شهر مهران نیز در دست اقدام است که تلاش می‌شود قبل از اربعین به پایان برسد.

پولادی با اشاره به حجم بالای زائران اظهار کرد: برای جابجایی زائران از پایانه مرزی تا شهر مهران نیاز به 700 دستگاه اتوبوس درون‌شهری است که به صورت سه شیفته در طول شبانه‌روز نسبت به جابجایی مسافران اقدام کنند.

وی همچنین از ضرورت اسقرار 30 دستگاه ماشین آتش‌نشانی مازاد بر ماشین‌های موجود در استان خبر داد و گفت: تعدادی دستگاه ژنراتور برق به منظور تأمین برق استان در زمان خاموشی‌ها خریداری شده است.

زمینه‌سازی برای فعالیت بخش خصوصی در اربعین امسال

دکتر «حشمت‌اله عسگری» - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام نیز از بسترسازی برای فعالیت اقتصادی بخش خصوصی در اربعین سال جاری خبر داد.

عسگری در جلسه کمیته استانی ستاد اربعین کشور اظهار کرد: زمینه مناسب برای فعالیت اقتصادی بخش خصوصی در اربعین سال جاری فراهم شده است.

وی ادامه داد: با راهبری کمیته فنی ستاد، چندین نقطه برای فعالیت اقتصادی بخش خصوصی در مسیرهای تردد زائران در استان ایلام مشخص شده است و در حال ثبت‌نام از متقاضیان فعالیت در این بخش هستیم.

عسگری با اشاره به مشکلات حادث شده در سنوات گذشته در زمینه تأمین نان زائران گفت: با اتخاذ تمهیدات لازم آرد مورد نیاز تأمین و در زمینه استقرار نانوائی‌های سیار در شهر مهران نیز هماهنگی لازم صورت پذیرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام در خصوص تصمیمات اتخاذ شده در خصوص موکب‌ها نیز ابراز کرد: فضای لازم برای موکب‌ها طراحی شده که در حال ساخت است و همچنین بانک اطلاعات موکب‌داران نیز تهیه شده است.

رییس کمیته پشتیبانی ستاد اربعین استان در خصوص نظارت بر عرضه خدمات به زائرین نیز گفت: هماهنگی‌های لازم در این خصوص با تعزیرات حکومتی استان صورت گرفته است.

وی همچنین در این جلسه از تجهیز مدارس شهر مهران به سرویس بهداشتی و حمام به منظور اسکان 100 هزار زائر در شبانه روز خبر داد./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
کرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
اقای کلانتری هیچ هم ملی نیست بلکه فشاری است که به استاندارواردمی کنیدومی کنند.بشترهم حس حسادت می باشد.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
کجای چیلات مرزمی باشدبخاطرچندکامیون گوجه وپیاز دولت میلیاردها تومان در ان بیابانها خرج کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار