دادستان شهرستان دهلران گفت؛
دادستان شهرستان دهلران وضعیت بهداشتی زندان‌های استان را مناسب ارزیابی کرد و افزود: اعطای مرخصی‌ها و رأی بازی به زندانیان، اهمیت زیادی در کاهش جمعیت کیفری دارد چرا که اعطای مرخصی به زندانیان واجد شرایط باعث می‌شود زندانیان با روحیه و انعطاف روحی بیشتری حبس خود و دوری از خانواده را متحمل شوند و از فشارهای روانی آنان به طرز مناسبی کاسته شود.
کد خبر: ۲۸۴۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰ 25 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛نجومی در جریان بازدید از مجتمع حرفه‌آموزی و کاردرمانی ایلام، اظهار کرد: باید زمینه عدم ارتکاب جرم مجدد در زندانیان فراهم شود و فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی به نحوی در سطح زندان‌ها صورت پذیرد که شخصیت مجرمانه زندانی اصلاح و بازسازی شود.

وی وضعیت بهداشتی زندان‌های استان را مناسب ارزیابی کرد و افزود: اعطای مرخصی‌ها و رأی بازی به زندانیان، اهمیت زیادی در کاهش جمعیت کیفری دارد چرا که اعطای مرخصی به زندانیان واجد شرایط باعث می‌شود زندانیان با روحیه و انعطاف روحی بیشتری حبس خود و دوری از خانواده را متحمل شوند و از فشارهای روانی آنان به طرز مناسبی کاسته شود. 

نجومی با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوعی که برای پر کردن اوقات فراغت زندانیان اجرا می‌شود آن‌ها را به شرکت داوطلبانه وا‌داشته و از بار روحی آن‌ها می‌کاهد، عنوان کرد: زندان خارج از جنبه‌های تنبیهی آن با روند فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی همراه بوده و بازگشت سالم زندانیان به جامعه را به دنبال خواهد  داشت. 

دادستان شهرستان دهلران با بیان اینکه هدف از فعالیت‌های اصلاحی و تربیت در سطح زندان، تغییر شخصیت مجرمانه افراد و اصلاح یکایک آن‌هاست، افزود: عدم بازگشت زندانیان به زندان در صورت آزادی یکی دیگر از اهداف اجرای برنامه‌های بلندمدت اصلاحی و تربیتی است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار