جانشین کانون مداحان کشور ازمداحی به عنوان یک هنر ارزشمندیادکرد.
کد خبر: ۲۸۴۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵ 25 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛سید علی سادات رضوی روز پنجشنبه در همایش استانی مداحان و شاعران اهل بیت(ع) استان ایلام با عنوان قتیل العبرات اظهار کرد: مداحی یک هنر است که با کمترین امکانات و ابزار تنها با استفاده از صوت و لحن زیبا و اشعار دارای محتوا افراد را به سمت خود و سیره اهل بیت جذب می کند.
 
وی با بیان اینکه مداحی سرآمد همه هنرها است، افزود: دشمنان اسلام در صدد تحریف مداحی و تلفیق آن با مسائل خرافی و غیر واقعی هستند چرا که آنها از انس مردم به اهل بیت و فرهنگ ناب خاندان پیامبر اسلام (ص) ترس دارند.
 
رئیس بنیاد دعبل خزاعی یادآور شد: متاسفانه در سال های اخیر شیوه ای در مداحی و مرثیه سرایی رواج یافته که بر گرفته از موسیقی های جاز، رپ و پاپ و حرکات ریتمیک است که با روح معنوی مداحی و مرثیه خوانی منافات دارد که مورد استقبال نسل جوان نیز قرار گرفته است.
 
سادات رضوی تاکید کرد: مداحان با هنر زیبای خود باید اشاعه دهنده و مروج سیره اهل بیت (ع( و افزایش علاقه و انس مردم با این خاندان باشند و به این وظیفه خطیر خود اهتمام بیشتری داشته باشند.
 
وی به شاعران و مداحان اهل بیت (ع) توصیه کرد در امر مداحی باید با مسائلی چون صوت و صدا، تاریخ اسلام، مقتل، سیره اهل بیت، قرآن و ادعیه، اصول دین، احکام و مسائل شرعی و اعتقادی، شعر عرب و فارسی آشنایی کامل داشته باشند.
 
وی گفت: همچنین این قشر ضمن حفظیات اشعار فارسی از چهره ای آراسته و موجه و پوششی مناسب و در شان مداحی اهل بیت برخودار باشند و نیز دارای خلوص، اعتقاد و تقوا و پایبندی به مسائل اعتقادی و شهامت و اعتماد به نفس باشند.
 
سادات رضوی اضافه کرد: مداحان باید از آفت هایی چون تملق گویی و مدح غیر خدا و اهل بیت (ع)، غرور و تکبر و دلبستگی به مادیات پرهیز کنند چرا که این آفات روح معنوی مداحی و مرثیه سرایی را خدشه دار می کند.
 
 جانشین کانون مداحان کشور برخی از اصول و قوانین مربوط به مداحی، نقاط ضعف و قوت مداحی های امروزی را برای حاضران در این همایش تشریح کرد.
 
این همایش در سالن اجتماعات هتل زاگرس و با حضور برخی از مسئولان استان ایلام و جمع زیادی از مداحان برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار