معاون استاندار ایلام از تخصیص 300 میلیارد ریال اعتبار به اجرای طرح تونل کبیر کوه خبر داد.
کد خبر: ۲۸۴۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۷ 25 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛معاون امور اقتصادی استاندار ایلام در آیین بهره برداری از این طرح ها گفت: عزم دولت تدبیر و امید برای رفع مشکل روستاها جزم است و برنامه های ویژه ای برای ایجاد جاذبه های اجتماعی و بسترهای اشتغالزایی در این مناطق تدوین شده که امیدواریم در سال های آینده شاهد مهاجرت معکوس از شهر به روستاها باشیم.
 
حشمت الله عسگری با اشاره به خدمات منحصر بفرد دولت یازدهم در سه سال گذشته اظهار کرد: به منظور ایجاد اشتغال پایدار ویژه جوانان تسهیلات مناسب با بهره 10 درصد در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی تهیه و پرداخت می شود.
 
وی افزود: همه جوانان جویای کار می توانند برای بهره مندی از این تسهیلات با ارائه طرح های توجیهی قابل قبول به فرمانداری ها مراجعه کنند.
 
معاون استاندار ایلام از تخصیص 300 میلیارد ریال اعتبار به اجرای طرح تونل کبیر کوه نیز خبر داد و یادآور شد: با راه اندازی این طرح بزرگ راهسازی، گازرسانی به تمام نقاط شهری و روستایی و استفاده از ظرفیت های بخش گردشگری در آینده شاهد رونق اقتصادی، عمرانی و اجتماعی شهرستان آبدانان خواهیم بود.
 
فرماندار آبدانان نیز در این آیین گفت: این طرح ها شامل فضاهای آموزشی، مراکز بهداشتی و درمانی، گازرسانی به هفت روستا، روشنایی معابر و بلوارهای شهری آبدانان، آبرسانی به سه روستا، آزمایشگاه فنی آب مشترکان شهری، آبیاری بارانی مولاب کلات مورموری، بوستان های روستایی و کارگاه صنایع دستی و خانگی است.
 
مجید عسگری اظهار کرد: برای اجرای این طرح ها در مجموع 150 میلیارد ریال از محل اعتبارهای ملی، مدیریت بحران و تملک دارایی های سرمایه ای هزینه شده است.
 
وی افزود: با بهره برداری از این طرح ها ضمن افزایش 23 درصدی تولید محصولات دامی و کشاورزی، زمینه اشتغال 450 نفر از نیروهای جویای کار شهرستان فراهم می شود.
 
معاون وزیر آموزش و پرورش، نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار ایلام و مسئولان محلی در بدو ورود به آبدانان با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند.
 
حاضران بر مزار شهیدان رضایی نژاد، طهماسبی و علی جرایه حضور یافته و با قرائت فاتحه و نثار شاخه های گل یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی را گرامی داشتند و سپس با خانواده معظم 2 شهید و جانباز دوران دفاع مقدس نیز دیدار کردند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار