مدیر عامل آبفای شهری استان ایلام از بهره‌برداری از مخزن آب 1000 متر مکعبی دلگشا خبر داد.
کد خبر: ۲۸۵۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰ 27 August 2016

به گزارش تابناک ایلام؛مهندس داراب بیرانوندی در مراسم افتتاح مخزن آب شهر دلگشا با بیان اینکه ساخت این مخزن جزو نیازها و اولویت‌های مهم در حوزه آب در شهر دلگشا محسوب می‌شد؛ اظهار کرد: مخزن قبلی آب آشامیدنی شهر پاسخگوی نیاز مردم این شهر نبود و به همین دلیل ساخت مخزن جدید در دستور کار شرکت آبفای شهری قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه با وارد مدار شدن این مخزن بخش زیادی از مشکلات آب شرب در شبکه توزیع به ویژه تعادل فشار آب، برطرف و امکان ذخیره مناسب آب، برای شهر فراهم می‌شود، افزود: این پروژه از نوع بتنی با حجم ذخیره هزار مترمکعب در زمینی به مساحت 2 هزار و 400 متر مربع ساخته شده که در افق طرح جمعیتی حدود  7900 نفر را تحت پوشش آبرسانی قرار می‌دهد.

مدیر عامل آب و فاضلاب شهری استان به اعتبار تخصیص یافته برای ساخت این مخزن اشاره و اضافه کرد: کل این پروژه با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی و در طی مدت 12 ماه اجرا شده است.

بیرانوندی با بیان اینکه آب بلندمدت شهر ملکشاهی از سد ایلام تأمین می‌شود، گفت: این مخزن قسمتی از طرح آبرسانی به شهر ملکشاهی شامل 24 کیلومتر خط انتقال، سه دستگاه پمپاژ و یک واحد تصفیه‌خانه است.

وی ادامهداد: طی دو سال گذشته با احداث مخزن 5000 متر مکعبی شهر ملکشاهی و احداث ایستگاه پمپاژ شمار یک و 6 کیلومتر خط انتقال کار تامین آب بلندمدت شهر ملکشاهی وارد فاز اجرایی شده است.

مدیر عامل آبفای شهری ایلام تصریح کرد: با وجود شرایط حاکم بر پروژه‌های عمرانی و محدودیت منابع مالی که باعث تعطیل شدن پروژه‌های عمرانی شده، تلاش شده با استفاده از روش‌های جدید در این بخش سرمایه‌گذاری شود.

بیرانوندی پروژه‌های افتتاحی هفته دولت را شامل بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب سرابله با اعتبار 150میلیارد ریال، کلنگ‌زنی شروع پروژه آب شیرین کن چاه صالح‌آباد به روش BOO، بهره‌برداری از فاز اول پروژه ساماندهی سراب دره‌شهر با اعتبار هزینه شده 20 میلیارد ریال، بهره‌برداری از 86 کیلومتر خط انتقال جدید و شبکه توزیع اصلاح شده در سطح شهرهای استان، بهره‌برداری از 51 کیلومتر شبکه جدید جمع‌آوری بهداشتی فاضلاب در شهرهای استان دانست.

یادآور می‌شود شهر دلگشا از توابع شهرستان ملکشاهی با جمعیتی افزون بر 4 هزار نفر در 35 کیلومتری شهر ایلام واقع شده و دارای بیش از 800 مشترک آب است./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار