مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام گفت:در پنج ماهه اول سال جاری 107 میلیارد ریال از در آمدهای مالیاتی استان به شهرداری ها و دهیاری ها پرداخت شده است.
کد خبر: ۲۸۵۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹ 27 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛عبدالرضا امیدی به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: سال 94 بیش از 280 میلیارد ریال، سال 93 بیش از 215 میلیارد ریال و سال 92 نیز 130 میلیارد ریال از محل درآمدهای مالیاتی بین شهرداری ها و دهیاری های استان توزیع شده است.
 
وی یادآور شد: بر اساس ماده 123 قانون برنامه پنجم توسعه، عوارض وصولی ارزش افزوده و عوارض آلودگی واحدهای تولیدی موضوع بند الف قانون مالیات بر ارزش افزوده به نسبت جمعیت بین شهرداری ها و دهیاری های شهرستان ها توزیع می شود.
 
امیدی با تاکید بر اینکه عواید پرداخت مالیات به توسعه استان بویژه در امور عمرانی و توسعه شهرها و روستاها کمک می کند، گفت: همچنین در پنج ماهه اول سال جاری 107 میلیارد ریال از در آمدهای مالیاتی استان به شهرداری ها و دهیاری ها پرداخت شده است.
 
وی شناسایی منابع جدید مالیاتی، بهینه سازی و شناسایی درآمدهای واقعی و ساماندهی معافیت های مالیاتی، نوسازی، تکمیل و توسعه ساختمان های اداری، اجرای طرح جامع مالیاتی به عنوان اولویت اول سازمان امور مالیاتی کشور، ارتقای شبکه محلی و گسترده در اداره کل و تمامی شهرستان ها و استخدام و بکارگیری 135 نفر کارشناس از طریق آزمون در راستای اجرای طرح جامع مالیاتی را از جمله اقدام های این اداره کل در سال های گذشته اعلام کرد.
 
مدیر کل امور مالیاتی استان ایلام تحقق درآمدهای مالیاتی در سال های گذشته را اقدامی مهم دانست و افزود: با مشارکت و همراهی مردم درآمدهای مالیاتی استان محقق شد و هر سال نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری نیز داشته است.
 
امیدی با بیان اینکه افزایش تعداد اظهارنامه های مالیاتی در سال های اخیر را از دیگر اقدام های مهمی دانست که باعث شفاف سازی و ساماندهی امور مالیاتی شده است، اضافه کرد: تعداد اظهارنامه های دریافت شده در سال گذشته 21 هزار و 333 مورد، سال 93 نیز 20 هزار و 151 مورد و در سال 92 هم 19 هزار و 930 مورد بوده است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار