معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت:برای سال جاری تشکیل100گروه خودیار طرح تامین مالی خرد درایلام در دستورکارقرارگرفت.
کد خبر: ۲۸۵۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰ 27 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛حبیب الله مسعودی فرید روز شنبه در آیین جشن اختتامیه طرح تامین مالی خرد با بانکداری پیوندی در استان ایلام اظهار کرد: این گروه ها تاکنون 230 میلیارد ریال تسهیلات در قالب بانکداری پیوندی و تامین مالی خرد دریافت کرده اند.
 
وی افزود: این طرح که عاملی برای اشتغالزایی اعضا است، زمینه ای برای تحقق اقتصاد مقاومتی است و سازمان بهزیستی هم با کمک موسسه بین المللی تاک بعنوان مسئول تسهیل گری و پرداخت تسهیلات نیز از سوی بانک کشاورزی انجام می شود.
 
مسعودی فرید با بیان اینکه عمده جامعه هدف گروه های این طرح را روستاییان و زنان سرپرست خانوار تشکیل داده اند، یادآور شد: در حال تدوین سیاست نامه مشخصی در قالب اقدام و عمل برای این گروه ها هستیم که برای تایید از سوی مقام معظم رهبری به ایشان عرضه می شود.
 
وی تاکید کرد: کاهش فقر و فقرزدایی یکی از اهداف و دستاوردهای طرح تامین مالی خرد در کشور است و برای سال جاری هم تشکیل 100 گروه خودیار در استان ایلام و 150 گروه در استان کردستان در دستور کار است و تسهیلات آن هم تامین شده است.
 
معاون مالی موسسه بین المللی مالی خرد (تاک) نیز در این آیین گفت: طرح مالی خرد موجب استقلال اقتصادی قشر فقیر و نیازمند جامعه همراه با رعایت کرامت و عزت نفس آنها می شود.
 
جسیم مصطفوی افزود: هدف اصلی این طرح کاهش آسیب های اجتماعی و فقرزدایی در کشور به ویژه جامعه روستاییان و زنان سرپرست خانوار است.
 
این آیین با حضور جمعی از مسئولان استان ایلام و برخی از گروه های موفق خودیار تحت حمایت اداره کل بهزیستی این استان در محل هتل زاگرس برگزار شد.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار