معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی و سوغات استان های غرب کشور به مناسبت هفته دولت در بوستان جنگلی چغا سبز شهر ایلام برپا می شود.
کد خبر: ۲۸۵۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰ 27 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛حمید بختیاری اظهار کرد: در این نمایشگاه، صنایع دستی استان های ایلام، همدان، کردستان، لرستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه در معرض نمایش و فروش قرار داده می شود.
 
وی یادآور شد: این نمایشگاه با هدف گرامیداشت هفته دولت و همچنین تبادل تجربیات هنرمندان و صنعتگران غرب کشور و ایجاد بازاری برای فروش محصولات صنایع دستی این هنرمندان از 8 تا 15 شهریور برای بازدید علاقه مندان دایر خواهد شد.
 
وی تاکید کرد: این نمایشگاه از ساعت 16 تا 23 هر روز پذیرای علاقه مندان است و محصولات صنایع دستی با 10 تا 15 درصد تخفیف به علاقه مندان عرضه خواهد شد.
 
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام برپایی سیاه چادر به منظور انجام فعالیت های عشایری مختص هر استان و پخت نان و غذاهای محلی را از برنامه های جنبی این نمایشگاه عنوان کرد.
 
بختیاری تاکید کرد: غرفه های این نمایشگاه به مناسبت هفته دولت به صورت رایگان در اختیار صنعتگران و هنرمندان استان های غرب کشور قرار خواهد گرفت.
 
وی با بیان اینکه گلیم نقش برجسته از نظر اصالت و تولید مهمترین و شاخص ترین صنعت دستی و بومی استان ایلام است، افزود: هشت هزار صنعتگر در این استان در 33 رشته صنایع دستی فعالیت می کنند که حدود نیمی از آنها به تولید گلیم نقش برجسته اشتغال دارند.
 
به گفته وی، جدید و امروزی بودن گلیم نقش برجسته و زیبایی تلفیق هنر گلیم بافی با فرش بافی، استفاده از رنگ ها و نقوش زیبای ایرانی، ارزان بودن نسبت به فرش، گلیم و جاجیم و سبک بودن و موارد استفاده های زیاد از مهمترین عوامل اهمیت و جذابیت گلیم نقش برجسته است.
 
وی اظهار کرد: این محصول هولوگرام سوغات ملی دریافت کرده و بعنوان سوغات و برند اختصاصی استان ایلام ثبت شده و ایلام به عنوان استان ابداع کننده گلیم نقش برجسته می تواند مکانی جدید برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و ایجاد بازار باشد.
 
بختیاری یادآور شد: گلیم ساده، جاجیم بافی، احرامی بافی، بافت سیاه چادر، پای پوش سنتی (گیوه بافی)، نمد مالی، معرق نمد، حصیربافی، چیغ یا چیت بافی، محرق، سفالگری، کاشی معرق، معرق و منبت چوب، پیکرتراشی، خراطی نقاشی روی سفال، نگارگری، طراحی سنتی، چرم سازی و سرمه دوزی از دیگر رشته های صنایع دستی در این استان است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار