کد خبر: ۲۸۵۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸ 27 August 2016
آیا می‌خواهید تا ۱۰۰ سالگی زندگی کنید؟ پژوهش‌ها نشان می‌دهند رژیم غذایی‌تان نقش بسیار مهمی در تعداد شمع‌هایی دارد که در جشن تولدتان فوت‌ می‌کنید. ۱۸ خوراکی زیر سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، انواع ویتامین‌ها، و مواد معدنی هستند که مستقیما بر طول عمرتان تاثیرگذار هستند. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید و حتما این خوراکی ها را همیشه میل کنید!

۱. بروکلی:

حاوی ترکیباتی است که دستگاه ایمنی بدن را تقویت می‌کنند، و می‌تواند به پیشگیری از زخم معده و حتی سرطان کمک کند.

۲. ماهی سالمون:

این ماهی غنی از امگا-۳ (و انواع دیگر ماهی نظیر ماهی تن، ماهی خال‌خالی، و ساردین) را به شکل منظم در رژیم غذایی‌تان قرار دهید؛ به این ترتیب خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهید و از ایجاد التهاب جلوگیری می‌کنید.

۳. آب:

آب‌رسانی به بدن احتمال ایجاد لخته‌های خون را کاهش می‌دهد. هم‌چنین با افزایش سطح انرژی بدن، کمک‌تان می‌کند بیش‌تر احساس جوانی کنید.

۴. انواع توت‌ها:

توت‌فرنگی، بلوبری، تمشک – همه‌ی این‌ها بمب‌های آنتی‌اکسیدانی کوچکی هستند که بیماری‌های مهلک و خطرناک را از ما دور می‌کنند.

۵. سیر:

شاید بوی خوشایندی نداشته باشد، ولی مواد شیمیایی گیاهی موجود در سیر می‌توانند مانع از ایجاد ترکیبات سرطان‌زا در بدن شوند.

۶. روغن زیتون:

چربی‌های تک‌سیرنشده‌ی موجود در روغن زیتون برای سلامتی مغز و قلب مفید هستند، و می‌توانند از سرطان نیز جلوگیری کنند. به علاوه، به گفته‌ی متخصصان پوست، زنانی که در رژیم غذایی‌شان از روغن زیتون فراوان استفاده می‌کنند کم‌تر دچار آسیب پوستی، و چین‌ و چروک می‌شوند.

۷. کلم چینی یا بوک‌چوی:

طی یک پژوهش در دانشگاه وندربیلت، آن‌هایی که از سرطان سینه نجات یافته‌اند با اتخاذ رژیم غذایی سرشار از انواع کلم‌ها نظیر بوک‌چوی کم‌تر در معرض خطر مرگ در اثر این نوع سرطان یا بازگشت سرطان قرار می‌گیرند.

۸. آووکادو:

اگر کلسترول خون‌تان بالا است و نیاز به کمک دارید، پس به این جمله دقت کنید: مصرف بیش‌تر آووکادو می‌تواند به کاهش کلسترول بد LDL و افزایش کلسترول خوب HDL کمک کند.

۹. گوجه‌فرنگی:

هیچ چیز دیگر بهتر از گوجه‌فرنگی قرمز یافت نمی‌شود که سرشار از آنتی‌اکسیدان لیکوپن باشد.

۱۰. لوبیا:

گزینه‌ای قابل اطمینان و گیاهی برای تامین پروتئین بدن؛ و هم‌چنین سرشار از فیبر، کم‌چرب، و سرشار از انواع مواد مغذی. میزان مواد مغذی موجود در لوبیا به ازای هر گرم، از هر خوراکی دیگری در دنیا بیش‌تر است.

۱۱. غلات سبوس‌دار‌‌:

در یک پژوهش با حضور بیش از ۴۰، ۰۰۰ زن، دانشمندان دریافتند آن‌هایی که غلات بیش‌تری مصرف می‌کردند در مقایسه با دیگران تا ۳۱ درصد کم‌تر در معرض مرگ ناشی از سرطان یا بیماری قلبی قرار گرفتند.

۱۲. سبزیجات:

آدم‌های میانسال شرکت‌کننده در یک پژوهش، که روزانه به اندازه‌ی یک فنجان سبزیجات پخته شده مصرف می‌کردند، در طول ۴ سال بعد از این‌ پژوهش تا ۵۰ درصد کم‌تر در معرض مرگ و میر قرار گرفتند.

۱۳. چای:

چای سبز خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و انواع مختلف سرطان را کاهش می‌دهد.

۱۴. قهوه:

بله! اشتیاق صبحگاهی‌تان به مصرف کافئین می‌تواند عمرتان را طولانی کند. پژوهش‌ها نشان می‌دهند نوشیدن قهوه با کاهش خطر ابتلا به آلزایمر و پارکینسون در ارتباط است، و هم‌چنین در ۲۰۱۲ دانشمندان دریافتند آن‌هایی که قهوه می‌نوشند معمولا بیش‌تر عمر می‌کنند.

۱۵. شکلات تلخ:

پژوهشی در دانشگاه هاروارد در ۱۹۹۹ بر روی ۸۰۰۰ مرد نشان داد آن‌هایی که بسیار بیش از سه وعده در ماه شکلات تلخ مصرف می‌کنند نسبت به دیگران بیش‌تر عمر می‌کنند.

۱۶. آجیل:

آجیل با چربی‌های مفید برای قلب، پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها، و مواد معدنی که در خود جای داده است سالم‌ترین تنقلاتی است که می‌توانید در زندگی مصرف کنید. (البته گفته می‌شود فواید همه‌ی آجیل‌های مشابه و به یک اندازه نیست، پس در انتخاب نوع آجیل دقت کنید.)

۱۷. کلم قرمز:

این نوع کلم که رنگ جذاب و زیبایی نیز دارد، برای سلامت مغز مفید است و با سرطان می‌جنگد.

۱۸. آب انگور:

این نوشیدنی خوشمزه کلسترول خوب HDL را بالا می‌برد؛ به علاوه از اضافه‌وزن و پیری جلوگیری می‌کند. هم‌چنین آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آب انگور، سلول‌های تخریب ‌شده را ترمیم و از تخریب بیشتر آنها جلوگیری می‌کنند.

منبع: بازده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار